marți, 1 aprilie 2014

Gradina!

    Sambata dupa ce am pus cartofii in paie am avut timp si de pozat:)
Bobul a avansat foarte mult in cateva zile, acum e deasupra pamantului cu mult:



Mazarea normala si cea mangetout a inceput sa creasca pe repede inainte:
Spanacul si ridichiile incep si ele:

Leusteanul e rege:

Salvia a trecut cu bine peste iarna:
Floarea soarelui se inalta catre astrul ei:
     O surpriza neplacuta am avut cand am cautat in patul inaltat, am gasit larve de carabusi, pamantul a fost adus de la padure anul trecut! Cand l-am adus m-am uitat in el dar nu am observat nimic sau poate doamnele erau prea mici si nu le-am vazut. Nu intelegeam de ce rosiilor nu le merge bine in pat, m-am gandit ca nu o fi bun, ca nu are apa destula, de fapt lighioanele mancau radacinile rosilor si eu nu stiam ce au!
    Aveti mare grija cu pamantul adus din padure , daca puteti sa-l cerneti ar fi foarte bine ca sa nu va treziti cu mancatori de radacini:

Spor sa aveti in toate!

25 de comentarii:

  1. E minunat sa privesti cum se arata toate si cat de repede isi iau avant. Larvele .... brrr disgratioase! Cum merg rasadurile? cred ca sunt aproape de plantare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurelia rasadurile au fost repicate afara in solarel si au luat avant tare de tot! Daca ne ajuta vremea in weekend o sa pregatesc solul pentru mutarea la loc definitiv si saptamana viitoare purced la treaba!

      Ștergere
  2. Felicitari, arata promitator inceputul sezonului in gradina ta, mai ales ca le-ai plantat direct ceea ce pentru mine mi se pare cel mai bun lucru, nu mai treci p[lantele prin socul repicarii, al transplantarii etc, iar din experienta unor gradinari cu state vechi stiu ca, plantele semanate direct sunt mai rezistente la boli si daunatori si se dezvolta mai bine decat cele din rasad.
    O zi buna cu spor in tot ce faci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Speram sa fie un sezon bun pentru toata lumea!
      Multumesc si spor si tie!

      Ștergere
  3. Si eu am larve de carabusi la greu. Cand sap dau peste ele. In luna Mai bazaie pe aici carabusi maturi cu sutele, cum se insereaza, ies la plimbare, se lovesc de mine in zbor, ma calca pe nervi. Dar asta e natura, cu bune si rele...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt bune pentru pescuit, astept sa vina tata sa facem o partida de pescuit:))

      Ștergere
  4. Si la mine-n compostiera e cresa de carabusi...
    Si sunt grasi, mari si scarbosi...yuck

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Larvele cica migreaza spre suprafata cand se incalzeste vremea defi ai grija!

      Ștergere
  5. Ei uite ca nu m-am gandit la asta. Noi lucram acum la niste straturi inaltate in care ne gandeam sa aducem pamant din padure. Multumim de sfaturil, il vom ciurui inainte de a-l aseza pe straturi.Foarte frumos arata plantutele in gradina ta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa sa faceti si anul viitor sa va uitati in pamant sa nu va treziti cu larve grase si frumoase in sol!

      Ștergere
  6. Aha, larvele alea ma supara si pe mine ... Nu scapi de ele usor si daca ai iarba in apropiere de straturi, o sa mai apara si altele. Gainile vor fi fericite, daca le lasi sa scurme pe-acolo :)
    Leusteanul mi-a stat la inima :) Succes la presadit in gradina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dani le-am cules pe toate, sunt intr-un borcan. Patul inaltat a fost desfintat anul acesta. Daca solul este mulcit carabusii nu pot sa-si depuna ouale in sol!
      Leusteanul este printre primele plantute aparute in fiecare an:)

      Ștergere
  7. Toate ca toate, dar leușteanul e mândru ca un comandant de oști !
    Să aveți spor la toate cele bune, iar cărăbușii să piară !

    RăspundețiȘtergere
  8. Oho, dar e dezmorțită bine grădina la voi. Meridionalilor ce sunteți voi! :) M-aștept să ne arătați și curmali, smochini, fistic și alte chestii asemenea. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Fooarte tare. Eu inca nu am plantat mazarea:). Spanac nu mai punem, i-am gasit un inlocuitor perfect, mangold si macris. Mangold am avut pana in iarna tarziu, iar acum in primavara am mancat deja de cateva ori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am si spanac si mangold si macris:)) Mancam noi si mananca si pasarile:)

      Ștergere
  10. Yuppee...de cand incerc eu sa aflu ce e cu larvele astea...deci sunt de carabusi. Multumesc ca ai postat pozele si explicatiile. Am gasit si noi o gramada...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti grija, manaca radacinile plantelor:)

      Ștergere
  11. Brânduşa, am mutat şi eu în grădină răsadul de castraveţi şi fasolea aia ornamentală, pe care eu o crezusem glicină şi am plantat boabele de la jumătatea lui februarie - nu o mai puteam ţine în casă, iar solar nu am, aşa că am pus-o cu curaj în grădină. Am zis că fie ce-o fi! Văd că până acum îi merge bine.
    Şi am mai făcut una nefăcută, în stilul meu. (Adică ceva ân genul păţaniei cu glicina care nu a fost glicină.) - Am pus un butaş de trandafir, iar acum am impresia, după cum arată, că e măceş. :)
    De multă vreme vreau eu un măceş în grădină (singura problemă ar fi că, dacă e măceş şi se face tufă, nu e în locul potrivit). Aseară chiar citeam în revista "Grădina mea de vis" despre proprietăţile terapeutice ale măceşului. (Doar că am impresia că e cam migălos să faci sirop, gem sau altceva, că trebuie curăţate fructele de seminţe, cred.)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am un maces imens:)) si fac si gem si ceai, nu e foarte migalos Carmen sa stii:)

      Ștergere
  12. Sărbători fericite și spor în toate, oameni buni. Să vă iasă tot ce gândiți. :)

    RăspundețiȘtergere