joi, 28 noiembrie 2013

O gaina... sumatra

       Gainile sumatra au fost cumparate sub forma de oua, adica 6 oua, unu' a fost luat din expozitie deci limpede, unu' a fost spart de sotul meu si au  ramas 4, au iesit  3 puici si un cocos - o familie fericita!
     Au stat cu puii de faverolles salmon pana cand au inceput sa-i bata (ele fiind combatante) nu puteam sa le bagam in boxe cu nici o alta gaina si sotul meu le-a pus in curtea mare a gainilor, surprinzator a fost faptul ca nu au luat bataie dar nici nu au mai dat bataie :). Erau tare sperioase si zburatoare ceea ce sunt si acum.
    Cu greu le-am invatat blande dar pana la urma am reusit sa le facem sa vina sa ne manace din palma! De cateva saptamani una din gaini pleca dimineata in vecini, am vrut sa-i taiem aripile dar fiind inscrisa la expozitia nationala de pasari de anul acesta nu puteam. De 3 zile nu mai gaseam gaina, nu mai aparea in peisaj si am crezut ca a fost cina pentru cineva. Aseara mi-am luat inima in dinti si am inceput sa caut gaina pe langa gardul pe unde umbla de cateva saptamani si ce sa vezi am descoperit o gaina camuflata cu vreo' 20 de oua sub ea:))A infruntat viscolul fara  teama si-a aparat ouale de cainele veciniilor.

       Am sunat vecina si am rugat-o sa ma lase sa iau gaina nebuna de acolo
 Asa statea acolo:
        Am pus negricioasa in lada cu paie si ouale sub ea, imediat a inceput sa le controleze si sa le traga sub ea:)


    Apoi a urmat somnul de frumusete:
   Asa arata cuibul ei gol:
     Desi a nins, plouat si viscolit nici un ou nu era ud dar nici ea. Sunt gaini care au creierul putin mai mare decat media iar despre negrul albastrui- verzui nu mai spun nimic deoarece sunt topita dupa el.

13 comentarii:

  1. E minunata, grija ei pentru puiuti, astept poze cu pufosii dupa ce ies din oua.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Speram sa iasa ceva! Sunt gaini extraordinar de rustice si destepte!
      Multumesc Aurelia numai bine si tie!

      Ștergere
  2. Foarte faină povestea Sumatrei cea Vitează.
    Să vă trăiască și să vă dea puiuți cât puteți duce!

    RăspundețiȘtergere
  3. Abia astept expozitia!
    Foarte tare sumatra, ce de oua a facut!
    Cum ziceam, va trebuie ferma, meritati una ca asta!
    Sa va traiasca toate!

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamneee, draga de ea, a cazut closca in decembrie !!! Sigur o sa iasa toti puiutii, la asa mama nu se poate altfel :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Numai o combatanta isi putea alege asa vreme :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce superba e, n-am mai vazut pana acuma. Sper sa-i "rasara" toti puisorii si sa fie sanatosi si sa va bucurati de ei :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu stiam ca gainile accepta cuibul daca e mutat. La porumbei abandoneaza daca-l muti si un metru...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde de gaini , unele abandoneaza altele nu:)

      Ștergere
  8. Ho, ho, ho! Pui de la Moș Crăciun!
    Doamne ajută!

    RăspundețiȘtergere