joi, 5 septembrie 2013

O solutie!

       Prin postarea asta o sa-mi atrag antipatia multora dar pe romaneste spus "mi se rupe" de cei care o sa ma injure sau o sa ma blameze.

         De cateva zile de cand oribila fapta a cainilor vagabonzi a avut loc toata lumea vorbeste continuuuuu despre asta! Unii pro eutanasiere, altii contra. Am ascultat toate emisiuniile, am citit toate articolele ca un iubitor de caini, de animale, dar mai ales ca un iubitor de oameni. Am in curte 5 caini , 4 sunt de rasa si o vagaboanda. Cat am stat in Bucuresti era un chin sa ajungem cu cele doua cateluse in parc,prima data ne luau in primire cainii maidanezi de la bloc care erau vreo 15 in total, printre care si mama vagaboandei noastre. Unul din ei dormea pe plafonul masiniilor, dupa ce cadea noaptea, nu mai puteai sa iesi afara ca te atacau. Le-am propus veciniilor sa mergem sa-i castram dar nu au vrut,le-am povestit ca nu ar trebui sa impuieze ca o sa fie din ce in ce mai multi si mai rai, nu am avut cu cine sa ma inteleg. In momentul de fata sunt in jur de 30, bine ca nu mai stam acolo. Sa continuam, in drumul spre parc ne intalneam cu un domn care avea un catel a lui si inca vreo 5 la poarta, toti ne atacau ca nebunii, l-am rugat sa-i tina in lesa sau sa-i bage in curte, in urma rugamintiilor sotul meu a fost amenintat cu un cutit. Apoi haita dintr-un loc viran de pe strada Viilor, aia erau mici si scapam usor dar urma haita de pe strada cu monetaria nationala, acolo paznicii hraneau vreo 30 erau mari grasi si frumosi dar si rai, ne punem cu spatele in gard si cainii in lateral si incercam sa scapam cu  bine. La intrarea in parcul Carol era alta haita treceam si de ea apoi urma una la iesirea din parc si la intrarea in parcul Tineretului si tot asa.Cat am stat in Bucuresti am adunat dupa cainii mei de pe strada, multi ne apostrifau ca suntem nebuni, ca o sa ne imbolnavim. Nu ne-am imbolnavit pot sa stea linistiti!
      Mersul pe bicicleta sau pe role in Bucuresti este o aventura.
 Am fost atacata si eu de ei dar m-am aparat, am impartit bocanci in stanga si dreapta si am scapat, nu-mi este rusine sa zic ca am lovit caini ca sa ma apar, am vazut cum o fetita in zona casei poporului a fost atacata de maidanezi, am luat copilul de mana si l-am dus departe de zona aia.. Multa lume zice ca nu te ataca daca nu le faci ceva. Sincer nu ma intereseaza de ce ataca sau de ce nu ataca dar ma gandesc ca poate intr-o zi o sa am si eu un copil care o sa mearga in parc si o sa aud ca a fost ucis de maidanezi.Cei care sunt contra eutanasierii si hranesc si adapa cainii maidanezi ar trebui sa se gandeasca si la binele cainilor, multi mor in chinuri din cauza diferitelor boli, nu cred ca au vazut vreodata prin ce  chinuri trebuie sa treaca un puisor cu jigodie sau cu parvoviroza, babesioza ,  demodecia este raspandita in randul lor si acei caini pe care-i vedeti fara blana si plini de rani, aia au demodecie si sufera cumplit, au dureri cumplite si mancarimi pe toata suprafata corpului, nu mai vorbesc de abcese, rani infectate, lovituri de masini si multe altele. Vaccinuri, deparazitari  nu au facute, cum oamenii care iubesc animalele pot sa spuna ca le e bine acelor caini? Nu oameni buni nu le este bine acelor caini pe strada.
       Multa lume o invinovateste pe bunica ca a fost iresponsabila, ca nu a avut grija de cei mici, ii invit pe cei care nu au copii ca si mine sa stea cu o gaza de 4 ani sa vada cat de rapid poate fi si cum poate sa dispara in cateva minute de sub supravegherea ta.
        Eu nu invinovatesc pe nimeni, dar as vrea sa nu mai vad caini pe strada, nu as vrea sa fie omorati in chinuri, dar as vrea ca cei care-i iubesc si hranesc sa-i tina in casa, sa-i duca la veterinar, sa se joace cu ei, sa le acorde o parte a timpului lor nu doar sa a le dea mancare si atat.
       Pentru cei care o sa ma creada snoaba deoarece am un singur maidanez in curte  si restul sunt de rasa, le spun ca sunt caini care merg la concursuri si daca nu o sa confirme, catele o sa fie sterilizate.



32 de comentarii:

  1. Pareri de bun simt, nimic de spus. Ar mai fii si niste solutii secundare, pe langa cea principala prezentata in articol. Cei care mor de mila cainilor vagabonzi si lacrimeaza pe la tv sa fie intrebati daca au adoptat vreun caine de pe strada, pe care sa il tina si sa il ingrijeasca in curtea sau apartamentul propriu. Daca nu, sa nu mai fie lasati sa vorbeasca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu persoane care nu au caini in casa dar hranesc zeci!
      Eu astept sa vad cum o sa se rezolve problema! De fapt cred ca nu o sa se rezolve!

      Ștergere
    2. Bine ai venit in romania www.maidanezii.blogspot.ro

      Ștergere
  2. cainii n-au ce cauta in strada, cine ii iubeste sa-i ia acasa si sa-si asume ingrijirea lor (toti 3 cainii nostri sunt adoptati).
    eu insa o acuz pe bunica, un copil sub 11 ani trebuie supravegheat in fiece clipa, mai ales cand e intr-un loc nou, fie el si parc. nu era caine, putea fi un canal fara capac. sau un pedofil. sau. si am crescut 2 copii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu au ce cauta in strada asta e clar!
      Simona eu nu am cum sa te contrazic ca nu am copii si nu am stat zi si noapte cu unul!
      Cu canalele e o alta poveste, eu am cazut in mijlocul Bucurestiului in canal:)))

      Ștergere
    2. Accidente pot avea loc oricand, Simona, si cu mama alaturi, daramite cu bunici care au si ei problemele varstei! Nu-i scutit nimeni de-o clipa de neatentie iar copilul e zvarluga in primii ani. Ai avut noroc daca nu au patit nimic ai tai, nu mai acuza pe nimeni...
      Brandusa, ai perfecta dreptate, cainii n-au ce cauta pe strazi, doar ca mi-e ciuda pe oamenii astia iresponsabili din pricina carora cainii au ajuns pe strazi si acum trebuie sa moara! Fix acelasi tip de oameni care-i hranesc acum si se cred mari binefacatori i-au aruncat pe strazi! Mereu dam dovada de o uriasa iresponsabilitate si nepasare, in toate actiunile noastre, de-aia nu mai sunt in stare sa sper ca se mai face bine natia asta!

      Ștergere
    3. Maria problema este una delicata! Unii cred ca bunica este de vina,altii autoritatile si tot asa ,fiecare are dreptul la o opinie, dupa cum am mai spus eu nu invinovatesc pe nimeni dar sper sa se rezolve ceva!

      Ștergere
    4. Maria, copiii au ajuns la mai bine de-un kilometru! o jumatate de ora in care nu stii nimic de copii? e neglijenta clara - nu, nu premeditare - si, iarta-ma, e vinovata indirect de moartea copilului. vad zilnic bunice pe banca la barfa si nepotii nesupravegeati, si-s multe, ba as spune chiar majoritare. de n ori am luat in brate copii de 2-3 ani care cazusera sau se lovisera cu leaganul iar bunicele nici nu vazusera macar.

      Ștergere
    5. Brandusa, sa nu confundam dreptul la opinie cu dreptul la a judeca si osandi... Evident ca autoritatile au niste atributii si pot fi trase la raspundere pentru neindeplinirea lor - aici asta avem! Multi iresponsabili au aruncat in strada caini si multi iresponsabili ii ajuta sa se inmulteasca, dar autoritatile au atributii in fisa postului si atributiile alea n-au fost indeplinite! De ce mai avem autoritari de toate felurile? Ca sa ne fure? Sau ca sa rezolve problemele comunitatii? Ii vezi acum ca se considera "nevinovati"? Cum ti se pare?
      Si cum crezi ca ai sa te simti peste 20 de ani, sa zicem bunica, cu DOI nepotei zburdalnici, in sarcina ta? Ai momente -acum - in care nu te poti concentra, in care uiti, in care te doare spatele si multe altele? Inchipuie-ti cum vor arata problemele astea peste 20 de ani! Vai de sufletul ei, numai acuzele noastre ii mai lipsesc!

      Ștergere
    6. Maria nu cred ca osandeste nimeni pe nimeni, sunt pareri si pareri. De autoritati nu cred ca ar trebui sa vorbim dar o sa se ajunga sa-si faca oamenii singuri dreptate si atunci o sa avem hoituri peste tot! Sper ca peste 20 de ani sa fiu bunica si sa pot sa am grija de nepotii mei! Oricum pareriile sunt impartite si asa o sa fie!

      Ștergere
    7. Da, Simona, stiam ca la asta te-ai gandit cand ai acuzat-o, asa e cum spui tu, le vad si eu, dar nu le pot acuza! Si mama mea a avut grija de copil cand eram la serviciu si ni s-a intamplat un accident urat - cum s-o acuz, a vrut sa ma ajute dar pe de-o parte puterile sunt scazute la varste inaintate, pe de alta parte exista totusi si intamplari nenorocite! Multe bunici nu mai pot avea grija de nepoti, dar nu se indura sa spuna asta fiindca e nevoie de ele - daca ar recunoaste ca nu mai pot, am caz real, ar fi acuzate de copii ca nu vor! Nu pot acuza bunicii, noi am trait toti impreuna si am vazut clar ca e vointa dar nu-i putinta!
      Iarta-ma, Brandusa, am scris romane la tine acasa!

      Ștergere
    8. Maria nu e o problema ca ai scris romane, poate pana la urma o sa faca cineva ceva!

      Ștergere
    9. nu stiu daca bunica e vinovata sau nu...nici nu ma intereseaza.va avea de purtat o cruce grea tot restul vietii si nu suntem noi Dumnezeu s o judecam.si eu hranesc cainii de pe strada, am luat deja 3 acasa, dar acum nu o sa iau toti cainii acasa. nu asta e solutia.de ce sunt aruncati pe strada?de oameni, ca nu am vazut niciun caine sa plece de nebun din curtea stapanului.
      si de ce nu va ganditi ca copilului acela atat i a fost dat sa traiasca?e adevarat, nu a murit intr un mod placut, dar asa i a fost soarta.

      Ștergere
  3. Nu vad de ce te-ar blama cineva! Si eu am doi caini la tara pe care ii tinem in curte, fie vorba intre noi nici de paza nu sunt buni, sunt mai mult decorativi. Deci subscriu, cine vrea caini sa-i adopte, sa-i tina in casa sau in curte, restul sa dispara de pe strazi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum cativa ani am avut o certa monstru cu iubitoarele de maidanezi pentru ca am spus ca am fost atacata fiind cu una dintre catele in lesa! Deci se poate!

      Ștergere
  4. Eu am fost muscata de caini. Mergeam pe strada si m-am trezit muscata de gamba...asa, din senin (probabil ca le-am facut ceva, vor zice iubitorii de caini maidanezi).
    In primavara, am ajuns intr-o noapte la urgente. Erau pe putin 10 caini la intrarea in spital.
    Prin iunie, aveam treaba pe langa Victor Babes. Din spital iseau nu mai putin de 15 caini, dupa o catea.
    Sa continui?
    In ce tara normala vezi asa ceva?
    Nu mai zic de cei adusi in dubite in padurile din jurul Bucurestiului, de ONG...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De cei din paduri nu mai zic nimic,acu' doua ierni cand a fost zapada multa si au putut prinde mult vanat am vazut caprioare efectiv facute praf de cainii maidanezi si sa nu-mi spuna cineva ca sunt lupi ca nu exista in zona lupi, atat ar mai trebui.
      Situatia e nasoala si nu e tocmai placut sa te trezesti muscat de caini asa din senin.

      Ștergere
  5. Perfect de acord cu Simona Fusariu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim te rog data viitoare sa-ti pui o semnatura, altfel nu o sa mai public comentariul!

      Ștergere
  6. Zilnic in drumul meu vad caini facuti afis pe A1, va scutesc de detalii...singe, mate etc, dar e crunt sa vezi asa ceva. Cine e de vina? Evident oamenii.
    Cu totii ii vedem pe strazi chinuiti de foame, sete, boli, oameni. Cine e de vina? Evident oamenii.
    Cei care sunt in haite si-s agresivi, sunt salbaticiti.Cine e de vina? Evident oamenii.
    Stiu din experienta proprie ca bataile oamenilor lasa urme psihice asupra cainilor, care devin agresivi la vederea omului, Ursu al meu e unul din cazuri. Dar cu multa munca am reusit sa-l " educ" cat de cat.
    Am acasa caini si pisici luati dupa strada, desi am starnit ironii ale unor minti crete, mi s-a drapelat de ce spun ei.
    Imi sunt dragi animalele, foarte dragi. Dar mai dragi imi sunt copiii.
    Ceea ce s-a intamplat e prea mult. Cainii nu au ce cauta in strada.
    Ar trebui adunati, triati ( sanatosi, bolnavi, care se pot educa sau nu se mai pot educa) si apoi facut ceea ce trebuie : adoptie sau eutanasiere.
    PS M-a socat suma pe care o incaseaza acele ong-uri pt hrana lunara a unui caine...400 lei. Ca o comparatie, alocatia lunara a unui copil e 40 de lei.
    Cine e de vina? Raspunsul il stiti.
    Parerea mea e ca nu o sa se rezolve nimic. Ca de obicei o sa se discute o zi-doua-noua si apoi se lasa linistea. Pana la urmatorul caz.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel e si parerea mea Iuliana, nu cred ca o sa se faca ceva!

      Ștergere
  7. eu sunt convinsa ca se va schimba situatia. sa fie de la optimismul meu incorigibil?:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Și ai noștri sunt toți trei maidanezi și ne sunt dragi așa cum sunt. Perfect de acord cu tine și cu majoritatea celor care au comentat. Îl iubești, îl iei acasă și răspunzi de el și de comportamentul lui. Îți doresc un început de toamnă cu multe bucurii și împliniri.

    RăspundețiȘtergere
  9. In pare sunt de acord cu ce ai spus tu insa eu cred ca inaintea cainilor, oamenii trebuie sa fie pedepsiti, daca noi pretindem ca suntem fiinte rationale si superioare animalelor si abia apoi sa fie trasi la raspundere bietii caini. Spre exemplu vecinul de care spuneai tu ca isi lasa cainii in strada si ca v-a amenintat cu cutitul ar trebui sa primeasca o amenda care sa il usture, iar daca nu ar fi luat vreun fel de masura si sa isi tina cainii legati- o noua amenda.
    Legat de problema eutanasierii, cred ca suntem toti de acord ca varianta ideala si anume adaposturile nu e posibila inca la noi, asa ca decat sa lasi bietii caini sa ii loveasca masinile si sa ajunga bataia de joc a tuturor sau din potriva sa fie un pericol pentru cetateni, eu zic ca eutanasierea poate fi o solutie.
    Eu stau insa si ma gandesc asa: de ce a fost nevoie sa se intample aceasta nenorocire ca sa ne amintim ca trebuie facut ceva in aceasta privinta? Intrebarea nu cred ca isi va primi raspunsul..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marc oamenii gresesc de cele mai multe ori. acu' ceva timp cand a fost legea maidanezilor in actualitate toate ong-urile au strigat sterilizare si returnare in teritoriu, atunci nimeni nu a fost impotriva deoarece nu se intamplase nenorocirea:(
      Ar trebui aplicate amenzi pentru cei care abandoneza sau lasa liberi cainii dar cine sa o faca? Sunt copii care nu au ce manca, sunt batrani care mor de frig incase iarna:(

      Ștergere
  10. Draga Brandusa,
    nu am mai scris de mult pt ca laptopul meu a cazut victima unui "accident".
    Stiu ca subiectul a cam trecut, dar incep prin a spune ca in prima saptamana de cand s-a intamplat nenorocirea cu Ionut, nu am mai fost om. Stateam si ma uitam la copiii mei si ma gandeam ca undeva o mama nu-si mai vede copilul, si cel mai rau, isi imagineaza in ce chinuri a murit.
    Sunt de acord ca oamenii sunt de vina....si mi se pare ipocrizie dusa la extrem sa faci istericale acum, sa plangi la usa adaposturilor de caini...pana acum unde au fost acesti iubitori de animale? Va zic si unde au fost...in scari de bloc cu oala in mana hranindu-i fara a-si asuma responsabilitati. Am un vecin care a strans asta vara 7 caini in fata curtii mele. I-am zis sa-i ia in curte, a zis ca ce? sa-i faca mizerie pe gazon? Astia sunt iubitorii de animale. Astia se bat cu pumnii in piept si ii injura pe cei care mai au ceva minte si poate si niste copii care nu pot iesi pe strada de frica.
    Dupa cazul cu Ionut, vecinul meu a iesit pe strada sa zica ca "baba aia bezmetica e de vina", nu cainii, ca ei isi aparau teritoriul. Deci eu daca nu-mi tin copiii de mana in fiecare secunda, sunt de vina daca ii musca animalele hranite de el...nu? ca e teritoriul unde sunt hraniti.
    Din pacate pentru aceste animale, am avut alti vecini care, dupa acest caz, i-au terminat in 2 saptamani pe toti. Nici asta nu a fost o priveliste placuta, dar cu riscul de a parea malefica, m-am simtit razbunata, am simtit ca s-a facut dreptate.
    Si da, pt ca in aceasta tara nu vom avea in veci adaposturi pt caini, sustin eutanasierea pentru ca animalele de pe strada nu sunt domestice, sunt salbatice.

    RăspundețiȘtergere
  11. Brindusa, ce mai faci tu ? Sper ca esti bine si n-ai mai scris pe-aici doar fiindca nu-ti vezi capul de treaba . Ganduri bune pentru tine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru gandurile bune Dani! Munca multa si agitatie si mai multa, sper sa iesim din perioada asta aglomerata mai repede si sa reincep sa scriu pe blog!

      Ștergere
  12. Te asteptam, te asteptam ! :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Atata timp cat autoritatile nu aplica legile, iar cei care abandoneaza cainii nu sunt pedepsiti, iar cai care adopta nu ii abandoneaza din nou, o sa traim in jungla oameni buni. Si eu am fost muscata de caine, habar nu aveam ca sta ascuns sub una din masinile parcate. In viata mea nu mi-a fost frica de caini, asta pentru ca multi spun ca iti simt frica. Ce mi se pare tare, tare trist este ca cai care suntem muscati de cainii astia ai nimanui primim la injuraturi de la "protectori" ....

    RăspundețiȘtergere