vineri, 12 iulie 2013

Vinete!

Nu am crezut vreodata ca o sa ajung sa pot manca vinete de la noi din gradina. Cu multa rabdare si dragoste se pare ca o sa reusesc. Le-am facut 2 lazi speciale in care am pus pamant cumparat (cel mai ieftin).
Cand le-am pus aveau doar 4 frunze si erau urate tare. Le-am pus la radacina gainat de gaina vechi de 3 ani, um pumn de cenusa si le-am udat abundent in urmatoarea saptamana in fiecare zi. S-au prins si au inceput sa cresca. Primul rand de flori au cazut si tare m-am suparat dar am descoperit borul si dupa ce am dat floriile cu el au inceput sa fructifice si fructifica de nebune si infloresc la fel.
Asa arata o lada de vinete:

Sub atatea frunze se ascund tot atat de multe flori si fructe:





Flori stropite cu bor:
Alta lada cu vinete:
Si in apusul soarelui stam de vorba cu un porumbel din rasa Jucatori de Kiskunfelegyhaza:


28 de comentarii:

  1. Foarte frumoase, felicitari! mi s-a facut pofta de o salata de vinete cu gust

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Ionela!
      Daca vrei vinete sa-mi spui si-ti ofer cu cea mai mare placere!

      Ștergere
  2. ohooo, ce ai tu acolo!!!
    bravo! si vezi ca or sa tot rodeasca panan-n toamna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fain fain! Cele colorate au fost mai mici si acum au inceput sa infloreasca:)

      Ștergere
  3. La zacusca inainte :) Cred ca esti la faza in care iti recapitulezi retetele cu vinete :) Minunate !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zacusca foarte buna cu vinete, cu fasole, cu peste, abea astept sa ma apuc de facut:))
      Recapitulez ca le-am uitat, anul trecut nu am avut in gradina decat putine si mici:)
      Multumesc!

      Ștergere
  4. Imi spuneai ca ai ceva vinete,dar ce vad eu este o gramada de vinete,foarte frumoase,vor face pana te saturi de ele.
    Acum trei ani sotul meu vine de la piata cu vreo 20 fire ,cred ca cele mai amarate ,fleoscaite rasaduri,el le-a luat,a zis ca i-a fost mila de o batrana care vroia sa plece acasa si i le-a dat pe mai nimic.Eu nu am vrut sa le plantez,le-a plantat el,ca de ,erau cumparate de el.
    Le-a pus inghesuite ,vai de mama lor,noroc ca la timp vecina le vede si imi zice ca ale ei erau si mai urate ,iar acum erau o frumusete,mi-a zis sa le mai raresc si sa le ud mereu,cam dupa 2-3 saptamani de convalescenta,au inceput sa devina niste plante superbe si sa rodeasca ca nebunele.
    Am avut vinete pana tarziu in toamna.
    Nu stiu daca ai facut vinete murate,sunt o nebunie.
    Uite la Costachel ceva retete,idei:
    http://costachel.ro/vinete-pentru-iarna-impanate-umplute-si-murate/#axzz2YrfA6oI4
    Ceva de genul facut de Alexandra
    http://gradinavisata.wordpress.com/2010/08/27/vinete-murate-in-otet-reteta-bulgareasca/
    eu pun vinetele in feliile de gogosar,mananci de nu te mai poti opri.
    O varianta mai buna,fara prajire de la Gabi
    http://www.bucatareli.com/2010/07/un-fel-de-vinete-marinate-murate-la.html
    eu asa le fac,dar si cu ardei capia/gogosar.
    Eu iti voi spune la tel.variantele facute de mine,ca este prea mult de scris,dar iti zic ,daca mananci o data,nu mai poti trece iarna fara ceva vinete murate,zacusca nici nu o sa-ti mai placa,in plus vei muncii si mai putin.
    Succes in tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
  5. cum adica ai decsoperit borul? unde? am si eu doua amaraciuni de fire de vinete, unul s-a dovedit a fi de vanata alba, desi face flori mov, dar vinetica aia sta la marimea unui ou de gaina de 3 saptamani. stiam ca la mine in gradina nu se fac, de aia n-am pus mai multe, dar vad ca zici de bor ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina este la farmacie acid boric, concentratia este de un gram la litru de apa!
      lA MINE A FACUT MINUNI BORUL SA STII SI NU NUMAI LA VINETE DAR SI LA ARDEI!

      Ștergere
  6. Niste vinete pe cinste ! Parca le si vad afara, pe gratar. Sau pregatite pentru o musaca de vinete. Daca vrei sa faci, uite aici o reteta http://zinnaida.ro/2011/07/musaca-de-vinete/ Prăjitura cu piersici e bonus ! :))
    Duminica placuta, Brindusa ! Si salutari lui Gogu !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Caisele le-am mancat deja, mersi de reteta de vinete.
      Multumesc!

      Ștergere
    2. Intrebarea e: ai facut-o ?! Sa-mi spui impresiile, sunt foarte curioasa. E o mancare ce ne place mult de tot si vreau sa se bucure cat mai multa lume de gustul ei delicios.

      Ștergere
  7. Sunt foarte frumoase, Brandusa
    Simt si ele cat le iubesti :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Borul face minuni in gradina, iar la vinete efectul sau este rapid. Petalele se desprind si raman la vedere bilutele negre si ...albe.
    O vacanta minunata iti doresc Brandusa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Si la mine este primul an in care sper(macar sper) sa mananc vinete din gradina. Ale tale sunt ceva mai avansate si se vede grija si dragostea ta. Adevarul este ca au niste flori superbe si culoarea celor clasice mi se pare fantastica, sunt printre cele mai frumoase legume!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurelia azi sotul meu manaca prima salata de vinete din gradina eu fiind plecata!

      Ștergere
  10. Foarte frumoas arata!Va iesi o salata de vinete delicioasa!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit Marc! Da o salata delicioasa:)

      Ștergere
  11. Trasnet! De ce cadeau florile si cum impiedica asta borul?

    RăspundețiȘtergere
  12. Si la mine anul asta este o premiera cu vinetele. Desi am mai avut incercari in gradina, eu personal nu m-am mai ocupat de vinete pana anul asta si nu ma prea interesa soarta lor. Insa anul asta chiar am recolta frumusica (inca neculeasa) .Insa si la mine unele flori s-au uscat si nu au mai legat fructul si la vinete si la cateva etaje de rosii :(.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela incerca borul si la rosii la mine a mers si cred ca si la tine o sa mearga:)
      Eu am facut diverse experiente pe unele le-am stropit pe flori cu bor pe altele nu,cele stropite cu bor au mult mai multe etaje cu fructe,au inceput sa lege si vinetele care au fost rasaduri marcate de motani adica aproape moarte. Nu este chimic este singurul element din vestitul tabel care nu se regaste indestul in natura si este responsabil cu fructificarea-vorba Mirelei.

      Ștergere
  13. mai, dar tu chiar nu mai scrii nimic? :)

    RăspundețiȘtergere
  14. arata super, pofta buna! :)borul ajuta numai la fructificare, sau e bun si pt inflorire?crezi ca ar merge la muscate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irina sincer nu stiu,eu muscatelor le fac o taiere drastica primavara si nu am probleme cu infloritul!

      Ștergere
  15. Frumoase vinete ai, felicitari! Dupa primele vinete mari adunate din gradina (sau in cazul tau, din ladita), urmatoarele vor creste un pic mai micute, cred ca planta nu le mai poate hrani cum trebuie. Daca ai un ingrasamant bio, pune-le la radacina, o sa le ajute sa rodeasca mai mult. Si eu astazi fac prima salata de vinete din gradina, si primul suc de rosii. Spor la treaba si gradina bogata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Andreea! Vinetele cresc la fel de mari chiar ieri am adunat a treia tura si am vazut ca si urmatoarele sunt la fel:) Suc de rosii am facut si eu!
      Spor si tie in gradina!

      Ștergere