luni, 29 iulie 2013

Gradina si caldura.

Caldura mare dar e bine. In gradina lucrurile merg bine, mana ne-a ocolit dar si doamnele rosii au avut parte de tratament special: Le-am stropit cu zer care este antimicotic si da si savoare rosiilor, au fost hranite si cu drojdie,Coada calului nu a fost nici ea uitata, in zilele urmatoare o sa fie stropite cu solutie salina. Nu a lipsit stropirea cu bor si cu insecticid bio preventiv. Perunele ne incanta cel mai tare, au ajuns sa aiba 2.50m inaltime si fructe pana la 5 cm de varf:
Rasadurile primite de la vecini au crescut ca fat frumos si ne-au oferit rosii galbene de jumatate de kg si rosii prunisoara :
Buzau 50 au fructe mari si gustoase dar nu se pot compara cu Buzau 22 care sunt mai mici dar cu un gust excelent, Brandywine black si yellow acum incep sa se coaca, marmandele au fructe savuroase. Astept cu multa nerabdare trandafiriile si uriasele, au fost puse prin iunie in gradina.
Vinetele rodesc fiecare floare este un fruct. Pamantul in care au fost plantate este un amestec de gainat uscat si pamant, binenteles ca nici la ele nu a lipsit borul.
Dupa ce au fost atacati de Goguta ardeii merg bine si cei iuti si cei grasi :
Goguta este o rata nu ratoi, se enerveaza foarte repede si bate pisoii pe unde ii prinde:
Ne bucuram in continuare de roade dulci si zemoase si am inceput sa  facem planul gradinii pentru anul viitor!
Spor in gradini la toata lumea!

35 de comentarii:

  1. Felicitari Brandusa! ai o gradina minunata iar rosiile sunt atat de roditoare! Si eu am inceput sa fac planuri pentru anul viitor, sunt in faza de documentare inca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Aurelia! Rosiile au rodit bine de tot! Din 30 de fire ne saturam si punem si de iarna:-)
      Anul viitor o sa vina cu soiuri noi dar si vechi si cu o marire a gradinii:)

      Ștergere
  2. Foarte fain la tine prin grădină. :)
    Gogu mă rupe. Rățușca Gogu =))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi,Goguta e o profitoare mare, mangold nu mai este in gradina:)

      Ștergere
  3. Foarte frumoase toate, inclusiv ratusca si pisoiul!!!
    Eu am fost un pic emotionata de rosiile ever green, care s-au copt si, pana sa ne dam noi seama ca sunt defapt verzi, s-au si molosit ( bine, 2 fructe..), dar cand am gustat din ea, atat de dulce si suava a fost, de am si oprit repede cateva seminte.
    Sa opresti seminte de la vinetele acelea frumoase, ca acum vine primavara :))
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasi rosii verzi nu am anul asta dar vin semintele din strainataturi:)Vinete mai sunt si alte soiuri!
      Multumesc!

      Ștergere
    2. Din strainataturi??? Daca ai vreun soi de ghiveci, de balcon sau ceva gen...sa ma tii minte si pe mine cu 4-5 seminte.
      Pupici!

      Ștergere
    3. Le-am comandat de pe e-bay din diferite parti:-) Desigur!

      Ștergere
    4. Sa stii ca nu am comandat niciodata de acolo, se plateste taxa de transport?

      Ștergere
    5. Fiecare vanzator are stabilita o taxa de transport!

      Ștergere
    6. Am intrat si am vazut cum sta treaba:))
      Pup!

      Ștergere
  4. Da adresa pe mail ca trimit:) noi nu mancam ardei iuti:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Brandusa, rosiile tale Perun nu mai sunt rosii cherry:)sunt uriase.
    Insecticidul bio pe care l-ai creat, impreuna cu castroanele galbene functioneaza perfect. Aduna toate musculitele albe, afide si plosnite. Iti multumesc pentru solutie!
    Cat despre animale, sau cum bine au spus cei de la revista, "Curtea cu 126 de suflete", ai toata admiratia noastra! Felicitari Brandusa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Acum ca a trecut pragul online si a devenit vedeta si in presa scrisa ,este normal sa fie si mai mandra/mandru Goguta,am vazut articolul din revista Femeia :Curtea cu 126 de suflete,este fain,dar fotografiile cu tine si animalutele sunt grozave.
    Tomatele galbene sunt preferatele mele,acum au inceput si la mine sa se coaca,la anul cred ca
    ma axez doar pe soiuri galbene.
    Succes in tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E vedeta mare Goguta:))))
      Si ale mele Mihaela , la anul o sa incerc vreo cateva zeci de soiuri, sper sa reusesc sa ma ocup bine de ele!

      Ștergere
    2. Maine ,poimaine ajunge la Hollywood....

      Ștergere
  7. Goguta e o simpatica si bine le face pisoilor obraznici !
    Brindusa, ne-ai primi in vizita ? Gradina ta e irezistibila !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Binenteles! Vorbim pe mail si stabilim !

      Ștergere
    2. Multumesc frumos !
      Scriu curand !

      Ștergere
  8. nu mai bine veniti voi incoace la toamna cu ardei iuti cu tot? mai prin octombrie-noiembrie, sa iasa plantele din vegetatie si sa nu plecati cu mana goala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai asa puteti veni si voi:) Oricum drum incolo o sa tot avem la sfarsitul toamnei:) deci o sa venim cu ardei iuti si alte alea::)

      Ștergere
  9. Ce gradina frumoasa ai ! Si e plina de lucruri bune :) Ardeii aia mov arata ca o acuarela :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Dani si a ta este superba! Ardeii aia mov sunt atat de iuti incat plangi daca ii mananci:)

      Ștergere
  10. Ai niste rosii foarte frumoase.Ai avut noroc ca ai scapat de mana..eu nu am fost atat de norocos:(
    Imi place vanata aia in doua culori:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marc nu prea am mers la noroc, au firul de cupru introdus din frageta pruncie:) ceaiul de coada calului si tataneasa nu a lipsit, defolierea drastica le-a ajutat. Vecinii mei le au manate pe cele care sunt afara si se plang ca nu o sa mai puna sub cerul liber ca "nu se merita".
      Vinetele sunt tare productive si mai am un soi tot in doua culori dar rotund:)

      Ștergere
  11. Ca in povesti! Felicitarile mele si s-o țineți tot asa!

    Firul de cupru tine loc de stropire cu zeama bordeleza?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Ilinca, eu nu am stropit cu zeama bordoleza si rosiile nu s-au manat!
      Multumesc Ilinca!

      Ștergere
  12. Nu pot sa zic decat: PFOAAAAAAA!!!
    Pofta buna la masa. :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce mare si frumoasa s-a facut Goguta! Se vede ca nu e orice rata de cotet, ci de vila :).
    Si recolta de tomate e frumoasa, sa nu fie de deochi :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumoasa si rea:)
      Multumesc sa pui si tu poze cu rosiile!

      Ștergere