marți, 2 iulie 2013

Defoliere,mulcire, udare si multa dragoste in gradina


    Rosiile merg bine, desi sunt afara, au fost schimbari bruste de temperatura, au fost ploi torentiale si temperaturi foarte mari, cresc si ma incanta cu frumusetea fructelor, deocamdata doar frumusetea:
Rosiile perun se maresc pe zi ce trece si in fiecare zi mai descopar o inflorescenta. Am facut un mic experiment: un fir a fost copilit si arata asa:
Celalalt fir nu a fost copilit si nu a a facut inflorescente atat de multe, dupa ce l-am copilit a inceput sa rodeasca din plin:

Buzau 20 s-a dovedit a fi o rosie roditoare si foarte viguroasa, rasaduriile de buzau 20 au fost singurele care au crescut afara in solarel si cele mai viguroase.

Buzau 50 incep sa se coaca, nu am avut probleme cu bolile la ele:

Stupicele si Brandywine black incep sa se mareasca din ce in ce mai mult si tare-mi place sa le admir :


Am primit de la un vecin 4 rasaduri, nu stiu ce soi sunt, abea astept sa le vad coapte:


 Rosiile marmande sunt pline de fructe si rodesc in continuare:

 De udat sunt udate odata pe saptamana, daca nu ploua, prin sticle, Fundul sticlelor a fost taiat doar pe jumatate si apoi sticla a fost ingropata intr-un unghi de aproximativ 45 de grade. Capacul sticlei este pus deoarece se mentine umezeala bine. Cand am avut canicula rosiile mele nu au avut de suferit.
Deoarece din biblioteca lipseste manualul de biologie de clasa a 5 am defoliat rosiile drastic si ma bucur ca am ascultat de Mirelun deoarece le merge bine. Le-am udat cu macerat de urzica si le-am stropit cu ceai de coada calului si foarte putina tataneasa. Cand au avut afide le-am stropit cu insecticid bio si au plecat uratele.Mulciul l-am pus in luna mai si acum trebuie completat.
Pana acum nu au fost probleme majore si sper sa nu apara.

34 de comentarii:

  1. rosiile marmande sunt minunate, tinand cont de....stii tu ce:))))
    glumesc, imi place tare mult la tine in gradina, toate-s f frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasă-i grădina, așa e. Se vede mâna de oameni gospodari. Bravo! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Brandusa, asa defoliere drastica? As fi vrut sa vad o poza cu toata planta, cate frunze ai mai lasat in varfuri? Banuiesc ca multe, caci frunza creste gogonelele, nu? La lamai se zice ca daca un fruct nu are cel putin trei frunze prin apropiere, nu se dezvolta. Dupa acest principiu, cum pe un fir sunt zeci de gogonele cate frunze ar fi necesare? Si ma mai gandesc ca poate veni ceva neprevazut, Doamne fereste!
    Eu am defoliat doar pe jos, inca se mai tarau pe pamant unele frunze, am asternut din nou paie uscate si cred, sper ca e bine.
    Dar, de ce asa o defoliere radicala? Tare as vrea si explicatia, te rog.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elisa in varf au mai ramas 3 frunze, nu mai multe. Nu stiu cum este la lamai dar la rosiile mele le merge bine si saptamana asta o sa fie protejate cu plasa de umbrire si daca vine Doamne fereste! ceva asta este! Zicea Cristina la postarea mea cu grindina ca e bine ca nu traim din asa ceva si bine zicea.
      Am facut aceasta defoliere deoarece eu lipsesc si cate 12 ore de acasa, cateodata am timp doar de animale nu si de gradina. Prin defolierea drastica am indepartat un element "frunza" care atragea multi barzauni cu mai multe picioare, asa am scazut suprafata de evaporare a apei si a sarurilor si exista multa mancare pentru radacina si pentru fructe. Din ce se vede in poze fructele nu au de suferit si daca oferi plantei de mancare, nu are nici ea probleme.
      La rosiile marmande se vede planta intreaga, unde se termina poza se vede varful plantei, ea infloreste in continuare si leaga binenteles ajutata cu acid boric.
      Sper ca te-am lamurit!

      Ștergere
    2. De ce nu incerci si tu cu un fir, sacrifica un fir de rosie sa vezi cum e sa faci asa o defoliere!

      Ștergere
    3. Varul meu le-a defoliat pe toate anul trecut, mama nu a avut curaj decat cu vreo cateva fire. Au fost cele mai zemoase rosii pe care le-am vazut vreodata.

      Ștergere
    4. Da, ar fi o idee, dar daca ti le arat eu pe ale mele...sunt multe tije pe un arac, am lasat mai multe varfuri cand erau mici, intotdeauna am facut asa si am avut rosii multe, multe pe un arac si de gustoase nu mai zic, am soiuri bune.
      Marmande am doua sau patru fire si-s cat alunele, sunt cele mai mici dintre toate desi sunt "gemene" :D Astept sa vad gustul ca prea sunt laudate de gradinarii bloggeri :)
      Draga mea, eu stiu ca hrana se absoarbe prin radacini, ajunge prin capilare in frunze si acolo se prepara si se distribuie in fructe, daca nu-i asa insseamna ca mi-a placut degeaba botanica, hahaha!
      Cred ca am o posibilitate sa defoliez, am cateva fire intinse pe sfori, pot sa defoliez, dar cate randuri de gogonele trebuie sa aiba cand faci defolierea? Cred ca vreo patru sau cinci nivele de rosii ar trebui sa aiba o planta ca sa-i iei frunzele, nu-i asa? La mine sunt doar trei nivele si restul flori, doar nivelul de jos are gogonele mari... deci mai astept sa mai creasca gogonelele si apoi voi incerca.
      Ce mai face Gogu? E tot nazdravan?

      Ștergere
    5. Elisa draga mea, unele dintre rosiile mele au 4 varfuri de crestere si sunt defoliate, se simt bine fetele. La marmande unele fire au 2 varfuri si sunt la fel de bogate in fructe. Mie mi-a placut zoologia si anatomia comparata mult mai mult si dupa cum am spus in postare lipseste din biblioteca manualul de botanica:). Frunzele care raman se pare ca pot hrani mai multe fructe si o fac foarte bine. Frunzele poti sa le lasi daca asta crezi si vrei, nimeni nu te obliga sa defoliezi, eu am expus o metoda pe care am vazut-o in gradina parintiilor mei atat timp cat au avut, exact cum este si cu sarma de cupru, ce am vazut la ai mei am aplicat in gradina mea. Eu am inceput sa defoliez dupa ce au legat primul rand de fructe, apoi am defoliat pana la ai doilea rand de fructe si tot asa. Nu trebuie sa razi planta de frunze dintr-o lovitura:) treptat si cu grija:)
      Gogu e bine multumesc, e zdravan dar nu la cap:) Inca doarme noaptea in casa in transportorul pisiciilor dar a facut un pas important: sta ziua afara:)

      Ștergere
    6. Acum am inteles cum sta treaba, defoliere treptata (eu credeam ca acum ai operat totul ce se vede in poze ), pe masura ce se contureaza roadele de la fiecare nivel.
      Nu, nu din spirit de contradictie am intrebatm, crede-ma, doar ca am vrut sa inteleg fiindca nu am mai vazut decat in solar la cele foarte inalte si palisate.Si ma intrebam oare cum se face, cand si cat dintr-o operatie? Acum am inteles, multumesc frumos.

      Ștergere
    7. Ma bucur de acesta discutie ca este constructiva si asa ar trebui sa fie toate discutiile pe bloguri.
      Cu multa placere si sper ca am ajutat!

      Ștergere
  4. Arata ca la carte! plante defoliate, mulcite, compania craitelor si a condurasilor, sistem de irigare... nu-i de mirare ca au rod bogat si inca mai rodesc. Ale mele sunt partial defoliate dar o sa insist si eu weekendul viitor cand merg la tara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurelia eu am incercat sa aplic ce am invatat de la altii cu mai multa experienta! Sper sa mearga in continuare la fel de bine!

      Ștergere
  5. of ce-mi faci tu mie, is rupta, abia am ajuns si ma faci sa tund rosiile (de duminca tot vreau). asa mi-ai facut o pofta...
    doamna, da' poze de ansamblu se poa'? sa vaza si ochii lumii cum stau ele ca soldatii rasi tunsi frezati :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona eu zic sa-i dai bice:))))
      Facem si poza de ansamblu sa vada lumea soldatii mei:)








      Ștergere
  6. Poze, poze, dadadada!!!
    Bravas, flacau! (In fine, stii tu ce vreu eu a zice). Faine gogonicele! Minunat!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu le-am tuns si vad ca nu au probleme, chiar par fericite :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte utile sticlele asezate astfel, am sa incerc si eu, se pot folosi pentru hrana cu macerat si alte bunatati. Prima rosie primita de la vecinul tau pare a fii o inima. Ma bucur mult ca sunteti bine cu totii: rosiile, gogii si voi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma ajuta sticlele mult:) Asa zic si eu despre acea rosie. Suntem bine , azi asteptam gastele chinezesti ca sa fim bine si + DOI:)))

      Ștergere
  9. Arata trasnet rosiile alea! Eu stiam ca "frunza e bucataria plantei" si am ramas socat la halul in care le-ai chelit. Dar la cum arata fructele, nu cred ca le merge rau deloc.

    Rosiile mele sunt aproape la fel de "mari" si de dezvoltate cum le-am pus ca rasad acum vreo luna. :( Se vede ca porumbeilor le aloc vreo 6 ore pe zi si gradinii 10 minute pentru udat. Se pare ca doar udatul nu e suficient. Am pus la una de test apa cu gainat de porumbel cum m-ai invatat sa vad daca o sa creasca mai repede decat vecinele. Deocamdata se cam codeste... o fi timida.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andrei fa tu o defoliere fetelor sa vezi ce bine se simt si lasa bucataria deoparte ca sa nu te arzi:))))
      O sa-ti explic la telefon sau cand ne intalnim cum sta treaba asta cu defolierea mai in detaliu. Ai mulcit rosiile?
      Pai o sa se faca mare si frumoasa si mai pune si tu 20 de minute in plus la gradina,apropo avem de azi gaste africane- o nebunie de galagie:)))

      Ștergere
  10. Pana la urma rosiile tale is mai frezate decat Bismarckul meu :D
    Si mie mi separea ca am cam exagerat cu defolierea...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ai exagerat deloc:)) Bismarckul tau e de milioane:)

      Ștergere
  11. Pe ale mele le-am frezat initial pana pe la a doua legatura,apoi nu am mai avut asa timp de ele si au luat-o razna,au crescut ,au infrunzit care mai de care si daca Mirelu a facut coafarea acum cateva zile,acum ai facut si tu ,azi m-am apucat si eu.
    Le-am pozat inainte si dupa,am sa-ti trimit foto.
    Tot timpul cat le coafam ma gandeam la voi doua cum le-ati coafat si le ziceam:
    Mai fetelor,sa vedeti ce fain o sa va simtiti acum mai usurele,vine canicula si nu o sa va fie cald,nu o sa mai transpirati,iar rosioarele au de castigat.
    Sunt asa haioase fara frunze,sunt topless.
    Sa fi vazut ce figura a facut sotul meu cand le-a vazut topless,imi zicea:
    Esti sigura ca e bine ce faci?
    Ii zic:
    Din experiente invatam,in plus deja Mirelu si Brandusa au experimentat si este super.
    Azi am coafat jumatate din solar,maine trec la urmatoarele,apoi afara.
    Ma uitam ce fain a fost ca le-am pudrat cu cenusa,toate frunzele erau curate,doar un soi a fost mai sensibil si avea cateva frunze cu inceput de mana,anul trecut pe vremea asta cu tot stropitul le coafam de frunze ca erau uscate,pe cand acum aveau niste plete tare frumoase ,le-am pus la rame,compost.
    Udatul cu sticle pet este super,dar eu am pus invers sticla,cu gura in pamant si prin fundul taiat ud,mi-am facut provizii de sticle de bere ,au gatul mai lung si se infig bine,o sa-ti trimit foto.
    Gogu incepe sa priceapa ca este ratoi?
    Succes in tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cenusa este minune in gradina, sa-mi trimiti poze musai!
      Gogut a inebunit cu totul vrea numai ardei sa manance:) Inca nu pricepe ca e ratoi , el stie ca este om:)

      Ștergere
  12. Mie imi plac si cu frunze :) Le mai tund pe ici pe colo, dar ca la tine n-arata :) Dar daca le merge bine, bravo lor !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dani nici o gradina nu arata la fel, nici un animal nu e la fel:) Fiecare in ograda lui face ce crede ca e mai bine pentru el :)

      Ștergere
  13. Mi se pare mie sau prin defoliere tu ai aplicat metoda zero frunze ?Ca si eu defoliez rosiile, dar nu chiar de tot. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Am invatat multe din articolul tau si din comentarii, multumesc ! Acum ramane sa punem rosii ! Vreau sa infiintam undeva o "lada" - ai descris tu cum in alt articol. Intrebari: cand e bine sa o infiintam? La toamna ? La primavara ? Acum ? Unde ar fi mai bine, ca orientare ?
    Mai vin eu si cu alte intrebari, deocamdata sa-mi raspunzi la astea, cand o sa ai timp.
    Pup cioculetul lui Gogu ! Sper ca nu "musca" ! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zina ma bucur ca a fost folositor articolul!
      Eu as face lada in toamna! Sa aibe orientare sudica daca se poate cu cat mai mult soare!
      Musca Gogu care de fapt cred ca e Goguta! Ataca oamenii care vin in vizita:))))

      Ștergere