duminică, 16 iunie 2013

Musafiri

Radasca (lucanus cervus) este cel mai mare coleopter  din Romania si Europa.
 In acesta perioada masculii zboara sa-si intalneasca jumatatea si aseara socializam cu ai nostrii caini cand l-am vazut. Statea in pozitie de atac:
Pentru mine sunt frumoase si elegante:


Am stat o ora si am admirat gandacul:


In unele tari din Europa a disparut si de aceea este protejata, la noi inca este, inca exista si trebuie sa existe in continuare, cand o intalniti admirati maiestria ei, faceti poze si poze dar sa nu o omorati.
PROTEJATI RADASCA!



19 comentarii:

  1. Ce poze faine! Și ce mândru războinic! Să-ți placă să studiezi, să pozezi și să admiri vietățile de toate națiile, asta arată un caracter frumos. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru mine nu-s frumoase si elegante, sunt scarboase chiar :))
    dar daca tu zici sa n-o omor, asa voi face, desi o sa ma abtin cu greu, chiar e scarboasa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te cred:)) dar sa nu o mori, treci pe langa ea si te faci ca nu o vezi:))))

      Ștergere
  3. eu o stiu de cand eram mica, de la bunici, dar noi in moldova ii ziceam caradasca. e inspaimantatoare, dar fie, n-o s-o mai omor cand o sa ma intalnesc cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  4. De ce sa n-o killarim? Ce stie sa faca? :)) Pe mine m-au disperat carabusii in Mai, am avut cu sutele, miile. Manca Friday nonstop la ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stie sa faca multe, hraneste multe pasari. Cand vii la noi pun cainii pe tine:))
      Nu stiam de ce e asa de grasa Friday

      Ștergere
  5. Si pe noi ne-au vizitam cateva rădaște zilele trecute.
    Nu m-am mai fâstâcit ca in alti ani, acum am avut si curajul sa le studiez bine-bine pe toate partile :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt fiinte tare frumoase si pentru om sunt inofensive:-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu am stat niciodata sa o privesc pe indelete, pentru ca mi-era mereu frica de ea, poate din cauza clestilor mari din dotare :).
    Dar daca spui ca e protejata, o sa ii acord mai multa grija si atentie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este tare interesant ciclul lor de inmultire, femela depune oua ,moare, ouale pana ajung la maturitate trebuie sa treaca 6 ani:-) Daca ai posibilitatea sa o studiezi:-)

      Ștergere
  8. Chiar este interesanta.Eu am vazut un gandac imens(nu stiu daca e radasca,nu l-am studiat indeaproape :P ) langa hidrofor. Eu nu cobor acolo niciodata,(fobiile :) ) asa ca o sa il rog pe sotul meu sa il scoata sa il pozez :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine ma fascineaza gandacii dar aia de bucatarie nu:)) Moliile iar mise par foarte frumoase:) Sa-i faci poza si sa-l pui pe blog:)

      Ștergere
    2. Si eu am gasit zilele trecute un gandac maaare, chiar pe vinete. Am inteles ca cei de aici din sat il numesc "cicoare". Victoria, cumva era maro si lunguiet? Ihhh...

      Ștergere
  9. Ei..uite un prieten vechi...cand eram mica, ma jucam cu ea fara frica, la bunici in Moldova...si exact cum am vazut mai sus la altcineva, noi ii ziceam caradasca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cat ma bucur sa aud ca se mai juca cineva cu radasca:))

      Ștergere
  10. Sincer,acum catva timp in urma ma infricosa,nu prea imi plac insectele,dar de cand am inceput sa studiez gradinaritul am inteles ca nu toate insectele sunt daunatoare si trebuiesc exterminate,am inteles ca unele sunt de folos asa ca trec peste repulsia care inca o mai am si nu le mai omor.
    Am si eu prin gradina asa ceva,una chiar venise pe perdeaua de la usa unde este lumina ,am cules-o usor cu un ziar si am dus-o in gradina.
    Acum cateva zile cand udam in solar de sub folia care era infasurata scandura solei,vad ca iese un gandac mare negru ,frumos ,l-am urmarit sa vad ce face ,dar era prea lent asa ca mi-am vazut de treaba.
    Bine ca am aflat cum ii zice.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E atat de frumoasa natura, are atat de multe fiinte frumoase, incat eu nu ma pot satura de ele:)

      Ștergere