miercuri, 22 mai 2013

Marie & Lautrec

In viata  visam, cateodata visele devin realitate si atunci bucuria nu are margini.
Sotiorul meu si-a dorit rate pitice sau call duck, se mai numesc asa deoarece erau folosite la vanatoare pentru a atrage ratele salbatice.Ratoiul ajunge la greutatea de 900 de grame si rata la 750 de grame. A cautat in Romania crescatori - nu a gasit, a vrut sa cumpere rate mature-nu a gasit.
Pana la urma au ajuns la noi din Germania, au facut escala la Arad si apoi biroul meu a fost casa lor o zi intreaga, au calatorit si cu metroul si dupa atatea plimbari au ajuns in curtea noastra.
Cand le-am vazut pentru prima data am crezut ca sunt jucarii, ca sunt bibelouri si am decretat:" le-ai vrut tu dar sunt pe numele meu acum".
El e un mic luptator, ratoiul saxon desi e de cateva ori mai mare a luat bataie, ea e galagia in actiune:)
A venit primavara si au depus ponta, apoi ea a inceput clocitul in cutie special amenajata care seamana cu o scorbura.
 Saptamana trecuta joi  dupa o zi plina de alergatura am avut surpriza sa gasesc in cutiuta o mogaldeata, ceva atat de mic, cu obrajori rotunzi si un cioc minuscul. Cred ca au 5-6 cm lungime.  Din cate stim noi pana acum sunt primii boboci de rata pitica scosi la noi in tara, dar ca sa nu gresim spunem ca sunt printre putinii boboci de rata pitica scosi la noi in tara.

Marie & Lautrec
 Marie cu bobocii:



  Minuni vii sau cum le spune sotiorul meu flori cu ochi.


25 de comentarii:

  1. mai, esti sigura ca sunt al lui lautrec? cum se face ca adultii sunt albi si puii galbeni? a mai trecut cineva pe la ei pe acasa cand lautrec nu era prin preajma?
    glumesc, normal
    familia ratzoasa e super frumoasa, sunt de un alb extraordinar
    nu imi dau seama de marimea lor, mai fa-le poze cu un obiect cunoscut, sa ii pot raporta la ceva ce stiu
    sanatate puiutilor si mult noroc in viata lor sa le dea D-zeu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigura nu sunt ca nu am stat langa ei dar altu mic nu mai este in curte:))
      O sa incerc sa le fac poze pe langa ceva , o sticla ceva:). Multumim!

      Ștergere
  2. Chiar că flori cu ochi. Că tare fain le mai spune Cosmin. :) Sunt frumoase tare. Iar cei mici m-au nimicit. Sunt irezistibili! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irezistibili si iuti, ca nu stau locului o clipa!

      Ștergere
  3. Ce simpatici sunt
    Animalute bibelou

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt super-super frumosi ( ce a durat atat sa ni-i arati :)?! Muream de curiozitate!).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Timpul nu ajunge, mama lui:))
      Mersii!

      Ștergere
  5. am uitat sa iti povestesc: zilele trecute era o rata salbatica pe lacul plumbuita, se plimba. numia ca avea ceva dupa ea. am crezut ca e o creanga cu frunze care i s-a prins in pene, ca prea se tinea scai de ea. de fapt erau 7 sau 8 ratuste mici mici, care isi urmau mama. erau tare dragute. si pe langa ele mai inota o ratza, banuiesc ca era domnul ratzoi care le proteja de pradatori. le-am vazut vreo cateva zile

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era cu siguranta o rata , nu ratoi! Ei nu mai stau impreuna cu ratele cand ies bobocii. Sunt tare frumosi dar de pe lacurile din Bucuresti sunt braconati sau omorati de pisiciile si cainii maidanezi:(

      Ștergere
  6. jucarele, mama ce-mi plac! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Simona, jucarele sunt numai ca mama e pitbull, nu te poti apropia de ei:))

      Ștergere
  7. Vreau si eu sa-i smotocesc si sa-i pupacesc putin...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand o fi mai mari poti sa vii sa-i smotocesti , acum nici eu nu indraznesc:))

      Ștergere
  8. Doamne, ma minunez de voi! Sa le aduceti tocmai din Germania, trebuie sa aveti o pasiune iesita din comun :))
    Ma bucur eu de bucuria voastra!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt singurele aduse din strainatate:) Pasiunea nu cunoste limite:) Multumim Mult Vasi si noi te pupam!

      Ștergere
  9. Imaculate si cu personalitate :) Sa va traiasca !

    RăspundețiȘtergere
  10. Zici ca sunt din zapada....sa va traiasca si sa aveti cat mai multe.Sunt frumoase foc!
    Un coleg de-al sora-mii,de la cabinetul veterinar, e pasionat de pasari...chiar sa-l intreb daca are ratuste de acest gen...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Mihaela, sa-l intrebi ca este nevoie de sange nou peste cativa ani:)

      Ștergere
  11. Acum inteleg ca ratustele sunt preferatele voastre dintre pasarile de curte. Cred ca veti aduna diferite varietati din specia asta si va doresc sa va traiasca si sa va bucure clipa de clipa si cand vor fi mari. Pup ratelele dragalase...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Elisa! Avem si mai multe rase de gaini pe care nu am apucat sa le prezint ca la carte:)) Dar spre deosebire de gaini ratele sunt mai inteligente si poti interactiona mai bine cu ele:)

      Ștergere
  12. Sunt superbe, sa va traiasca! O sa vreau si eu rate daca zici ca sunt asa destepte :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca vrei spui si vedem cum facem cu transportul:) Cele mai inteligente sunt gastele dar din cate am observat eu si ratele lesesti sunt destepte dar au alt ritual decat al gastelor:)

      Ștergere
  13. Sa va traiasca! Din poze nu prea se distinge marimea.Poate daca ar fi fost puiutii mici fotografiati langa ratoiul pe care ni l-ai mai prezentat , s-ar fi vazut mai bine care e diferenta :).

    RăspundețiȘtergere