joi, 23 mai 2013

A venit furtuna...

a venit si a plecat dar a lasat in urma o gradina in care rosiile au fost facute una cu pamantul, mangoldul a ramas in picioare, ardeii unii dintre ei au rezistat altii au cazut sub greutatea ghetii. ceapa e culcata,fasolea inflorita e noroita toata, sfecla si guliile nu se mai vad,bobul a ramas doar o tija, florile sunt pe pamant, eroinele sunt vinetele care stau in picioare.  roadele visinului care au inceput sa se parguiasca sunt cu tot cu pom pe pamant.
punem punct unei etape ne  repliem si incepem etapa urmatoare!

20 de comentarii:

  1. lasa-le ca or sa-si revina, nu dispera.
    o sa vezi ca intr-o zi, doua vor fi in picioare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca macar o parte din ele sa-si revina! Mai am rasaduri deci plantam iar)

      Ștergere
  2. Draga de tine, ce ma doare sa citesc asa ceva! Stiu cum a fost si la noi anul trecut ca am plecat la Timisoara sa nu mai vad si usor, usor, fara mine acasa, gradina si-a revenit , dar ce zic eu incet, chiar foarte repede.
    Stiu ca nu poti sa nu fii necajita, dar eu am hotarat sa nu mai sufar pentru plante, doamne fereste de mai rau, zic eu si ma duc mai departe.
    Te imbratisez.
    ps. si la noi sunt avertismente pentru la noapte. Pana acum a plouat cu vijelii, repetat, toata ziua.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Elisa pentru vorbele frumoase!
      Exact asa spunem si noi!
      Sper ca acolo la tine sa nu fie probleme!

      Ștergere
  3. Brandusa, o sa-si revina ele
    Si eu ma uitam cu spaima la rosii, vinete si la copaci. Cand am iesit din casa, dupa ploaie, mi-am pus mainile in cap.
    In fata am o pergola, pe care am dirijat doi trandafiri. Imbracasera asa de frumos pergola si erau plini de boboci.
    Ei bine, cand am iesit, nu am mai vazut pergola, ci doar un maldar de trandafiri :(
    I-am ridicat noi si sper din tot sufletul ca macar cateva tije sa fi ramas intregi

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi pare rau de pergola dar mai ales de trandafiri, speram Simona ca doar speranta moare ultima:-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi pare tare rau. M-am temut de asta. Iti doresc tare mult sa-si revina cat mai multe...

    RăspundețiȘtergere
  6. tiiii, pai dupa ce isi vor reveni, o sa razi de intamplarea asta. in agrigultura asta e riscul, grindina. bine ca nu depinzi de legumele alea pentru traiul de zi cu zi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa sa fie Cristina, stiu care sunt riscurile si o sa luam masurile de rigoare, plasa de protectie si anul viitor solar:)

      Ștergere
  7. Este groaznic sa vezi cum munca si sperantele noastre sunt atat de incercate. Curaj Brandusa, nu avem decat sa incercam sa diminuam pagubele si sa mergem mai departe. Mi-e si frica sa sun la tara sa vad ce a fost.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurelia munca e distrusa, sperantele nu:) Mergem mai departe ca nu avem ce face, bine ca animalele sunt bine, gradina o reconditionam:)

      Ștergere
  8. Foarte bine faci că păstrezi optimismul și tonusul ridicat. :) Ești de felicitat. Poate nu știi, dar în felul ăsta și plantele se vor recupera în proporție mai mare și mai repede. Iar copăcelul, dacă are rădăcină, o să se regenereze de jos. Eu am pățit-o, așa cum știi, cu iepurii. Toți au acum lăstari frumoși cum n-au avut niciodată, de deasupra punctului de altoire. Roșii poți pune și acum, răsaduri. Sigur, cheltuiala e mai mare, dar mândria de după recoltă va fi dublă. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai fara optimism nu facem nimic. Sa speram ca o sa creasca visinul mare si frumos, atat de frumos cat era ieri:) Cheltuim mai mult si pana la urma reusim:)

      Ștergere
  9. trageti aer in piept, priviti cu atentie multimea de plantute care-si revin, apoi faceti calcule si plantati in "goluri".
    imi pare rau, ma gandesc ce dezamagiti ati fost cand ati vazut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost dezamagiti Simona dar azi fac bilantul :)

      Ștergere
  10. Neaparat solar ! La gradina pe care o aveti, trebuie sa faceti unul.
    Cu grindina e greu ... dar plantele isi revin, chiar daca-s frunzele cu gauri. Pe noi ne-a ratat asa, razant, la vreun kilometru distanta a fost jale. In schimb, am avut parte de o vantoasa, de s-au rupt ceva lujeri de rosii iar cartofii au ajuns pe jos .... Noroc, ca ancorasem rosiile cumsecade chiar in ziua respectiva. Erau legate pe cinci etaje :)
    Curaj !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gradina nu e mare, problema cu solarul este ca nu are in timpul zilei cine sa-l inchida deschida daca este cazul:-)
      E bine daca nu a fost la voi rau si la mine au fost legate rosiile cu cateva zile si tot asa pe vreo 3 etaje dar tot au picat ca a fost si vant si ploaie si grindina.
      Mai departe de noi zic vecinii ca au fost mai rau a distrus tot:((
      O sa pun rasaduri noi la rosii ca mai am cateva si sa vad ce pot inlocui si la ardei parca am presimtit si am mai tinut rasad

      Ștergere
  11. E ca acum si-au revenit multe din ele?
    O smecherie: nu te uita la gradina dupa vijelie ci dupa 2-3 zile. Eviti supararea inutila. Eu nu am avut timp sa ma uit la ele dupa grindina (ca de obicei) si ieri seara am dat o tura, erau mai toate in picioare, cam sifonate, dar strong. Doar rosiile de arac mi s-au ingalbenit (adio) dar cele pitice sunt ok.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cele cu varfurile de crestere retezate nu si-au mai revenit:-) le-am inlocuit dar am doua gogonici la na care a ramas intreaga:-)

      Ștergere