marți, 23 aprilie 2013

Micuta S si restul trupei

     Acum 5 saptamani o curca cocheta cu ideea de clocit, sotiorul meu a pus 2 oua de rata intr-un cuib ca sa se aseze individa. A crezut ca o sa fie stricate ouale si nu o sa iasa nimic din ele. Unul a fost limpede unu' a fost viabil dar are o poveste: dupa clocitul cu peripetii din partea vremii puii de curca au inceput sa eclozeze joi, vineri au iesit toti si au fost luati si bagati in casa in asteptarea celor de gaina, sambata dimineata au plecat toti afara impreuna cu mama lor  si ouale de rata din cuib au intrat in incubator. Micuta S misca in oua dar nu spargea coaja, am vorbit cu ea, am explicat micutei ca nu pot sa o ajut eu ca nu e bine, duminica a inceput sa sparga coaja si a ramas in stadiul de o gaura mica mica pana luni dimineata cand am spus ca o sa intervin" daca e viabila e ok daca nu asta e".
  Asta e gaura facuta de Micuta S
Ieri am lasat micuta intr-o cutie cu bec, era uda si plina inca de membrana de la ou si sincer speram sa fie viabila dar nu credeam lucrul asta.
    Toata ziua de ieri m-am gandit la micuta, daca traieste, daca o gasesc moarta(pentru fiecare animalut mort sufar in tacere), pe la ora 19 am ajuns acasa si primul drum l-am facut la Micuta S si am constatat ca e vie si ca ma saluta, nu am cuvinte sa va spun ce bucurie imensa a fost pe capul meu:)) Are o freza de punker deoarece membrana este uscata pe puful ei, este cel mai mic boboc de rata vazut de mine vreodata dar foarte agitata si vorbareata.
  Aseara cand incercam sa o invat sa manance, ea nu si nu , vroia sa stea in brate si se catara mai ceva ca un alpinist profesionist, cand o las in cutie singura ma striga si daca vede ca nu raspund face taraboi si vrea afara, ma urmeaza peste tot si e prietena si cu sotiorul.
Micuta S cu freza de punker:))
 Si fratii ei de de cuib puii de curca si gaina:
 Binenteles ca intre puii de curca este unu' care este mai special, este roscat, eu nu am mai vazut asemenea pui de curca dar sotiorul care are mai multa experienta ca mine a spus ca nici el, Gilbert este numele lui:))
  Deocamdata astea sunt ultimele intrari la noi in curte dar speram sa fie mai multe si sanatoase toate!




35 de comentarii:

  1. Măi, să fie. Nu-mi găsesc cuvintele, atât de multe vreau să zic frumos despre aceste minuni ale naturii. Ce să mai vorbim, sunt teribili. Rățuștele îmi plac și mie mult de tot, cred că aș ține-o numai pe lângă mine pe micuța S. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Micuta S o sa stea numai cu mine, clarrrrr:)) Sunt minuni si avem atat de multe de invatat de la ele:)

      Ștergere
  2. Sa iti traiasca si sa se faca mari. Micuta S e o scumpa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Brandusa, e adorabilă Micuta S. ! Iubesc tare mult bobocii de rata, imi amintesc de copilarie si de curtea bunicii mele. Sa traiasca si sa fie sanatoasa ! Vezi ca acum esti mamica ei :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Zina sunt mama ei cu drepturi depline si sper sa traiasca mult. Cand stateam la bloc am luat din piata un boboc de rata leseasca si l-am tinut in apartament vreo 4 saptamani apoi a plecat la bunici. Piciu' era numele lui, dupa 6 luni am mers acolo si l-am strigat de la poarta, nu pot sa descriu in cuvinte ce am simtit cand a venit ditai ratoiul la mine si a inceput sa ma salute:)

      Ștergere
    2. Mamica de bobocica, stiu ca esti ocupata, dar vino sa iei niste retete bune pentru mesele de Paste.

      Ștergere
  4. Mai, ce frumuseti
    Sa-ti traiasca!
    Ratusca e tare dulce

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim , ratusca e cea mai cea o sa fie primul meu ostas in lupta cu gascanul:))) Apropo am dezvoltat o tehnica in a prinde gascanul cand fuge dupa mine:)))))))))

      Ștergere
  5. este impresionant pana la lacrimi. sa va traiasca si sa fie toti sanatosi, dar in special Micuta S (de ce o cheama asa?), ca am inteles ca a avut o sosire pe lume mai dificila.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca pentru toata lumea e impresionant Cristina dar eu ma minunez in fiecare an de puisori si bobocei. O cheama Micuta S deoarece prinul sunet scos a fost sssss :))

      Ștergere
    2. nu e impresionant pentru toata lumea, dar pentru tine care ai scris, pentru mine care am citit si pentru cititorii tai care au comentat este impresionant si ne atinge sufletele. in rest, mai conteaza pe cine nu emotioneaza animalutele sau pasarile? eu cred ca nu.

      Ștergere
    3. Asa e Cristina, o sa incerc sa o filmez pe Micuta S si sa pun filmulete cu ea:)

      Ștergere
  6. Cat sunt de dulci si draguti!!! Sa creasca mari si sanatosi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Vai de capul meu...Deci n-am cuvinte. Nu stiu ce trairi ai tu cand ajuti sa intre in viata asemenea fapturi, cum te vad ele...cred ca trebuie sa fie o legatura speciala intre voi...Ratusca e asa senina si linistita, ce ochi are...ce bine se simte ea acolo, in causul palmei tale...Cristina are dreptate, e impresionant pana la lacrimi, Brandusa! Sa traiasca toti sanatosi! Doamne, ce scumpi sunt!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Devii mama lor, ai responsabilitatea lor, trebuie sa-i inveti de toate:))Multumim Maria!

      Ștergere
  8. eu ma infior toata cand ii vad si ma ingrozesc la ideea cum as face de-as avea asa minuni si mi-ar muri vreuna... uh!
    voi sa va bucurati de minunile voastre si te rog eu joaca-te cu ele, dragaleste-le si pentru mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu niciodata nu ma gandesc ca ar putea muri ceva la noi in curte...in trei ani am avut 4 pui morti:) Ne bucuram si promit sa ma joc si sa le dragalesc:) Multumim Simona!

      Ștergere
  9. Si pe mine m-ai impresionat cu ce drag cresteti micutii aceia!!! Si noi avem in plan sa cumparam 10 pui de curca, dar asa greu este cu toate si cu un servici in spate, incat mereu amanam, dar cand vad la tine, imi da un avant asa muncitoresc ....:))
    Am mai avut cumparati, din aceeia de carne si au fost asa cuminti, nu se urcau prin pomi, nu plecau departe de casa, sau daca plecau pe camp veneau singuri seara, o minunatie!
    Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasi si noi suntem cu munca si cu gradina, uneori ajungem acasa pe la ora 20 si sa le vezi cum urla ca din gura de sarpe toate, dar dupa ce le dam mancare se asterne o liniste deplina:)) La noi nu pleaca nimeni de acasa si toata lumea doarme regulamentar in cotet asa le-am invatat pe toate:))Sper sa va luati si voi si sa va bucurati de ei ca sunt tare frumosi:) Multumim mult Vasi si va pupam!

      Ștergere
  10. Sa-ti traiasca toti! Pentru micuta S, recomandarea mea de om patit intr-ale pasarilor ar fi sa ii mai gasesti ceva puisori de rata de o varsta apropiata cu a ei, alaturi de care sa creasca de mica.Altfel, daca va creste intre pui de gaina, ea nu va sti ca e rata si niciodata nu se va alatura unui grup de rate.Am avut si eu asa un ratoi, care atunci cand a crescut, desi aveam si rate in curte, el alerga sa calce gainile, pentru ca crescuse intre gaini.Nu a stat niciodata printre rate :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela Micuta S a facut imprinting pe mine si deci nu accepta puii de rata sau gaina, o sa stea cu mine in casa si afara si saptamana viitoare 2 zile si la munca:)) O sa fie om:)

      Ștergere
  11. hihi,e dulce foc ratusca ta......si eu ma atasez la fel de ei,m-am bucurat nespus cand mai clocea closca si eu ma bucuram de 2-3 puiuti care dormeau pe mana mea si ma ciuguleau de buza.....sa-ti traiasca,sa fie sanatoasa si sa o inveti sa fie si ea mamica odata si odata....

    RăspundețiȘtergere
  12. Sa creasca tot frumosi si sanatosi ! Ai o frumuseste de zburatoare de toate categoriile. Asa are si mama un puiut care umbla dupa ea si-i ciuguleste nasturii de la bluza :) Micuta S va fi mascota curtii :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Dani! Cu siguranta o sa fie mascota curtii:-)

      Ștergere
  13. Sa-ti traiasca si sa fie sanatosi, sa cresca mari si sa te bucuri de ei si de traznaile lor :)

    RăspundețiȘtergere
  14. V-ati marit iar familionul!!! Sa va traiasca si sa va bucurati de ei. Curcanutul ala maro, dom Gilbert, nu e pui din curca ciocolatie?

    Cat despre "S", o vei pune cu ceilalti pui sau maresti trupa de pasari care te cred mama lor? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Curcanul ciocolatiu a avut o alta culoare cand era mic, cred ca e vreo gena recesiva de la vreo curca :)
      Micuta S nu tolereaza pe nimeni in jurul ei numai pe mine:), cand ma pierde este disperata, deci face parte din acele animale:))

      Ștergere
    2. As vrea sa te vad odata iesind prin parc, bucurestenii cu caini si tu cu ratuste, gaini, porumbei in zbor pe langa tine, chestii d-astea normale, banale.. :))))

      Ștergere
  15. Să fie într-un ceas bun venirea pe lume a acestor minuni ale naturii.

    Să vă jucați, să vă bucurați și să vă-ndurați... să le mâncați că altfel jalea e și mai mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim mult!
      O sa le mancam dar nu toate au aceeasi soarta:) unele mor de batranete!

      Ștergere
  16. tare mult imi plac puisorii astia pufosi. Sunt asa de dragalasi ca i-as pupa toata ziua.Sa va bucurati de ei si sa creasca mari!

    RăspundețiȘtergere