joi, 14 martie 2013

CATI DINTRE VOI?

 M-am abtinut cat am putut dar nu am mai putut:)))
Vreau sa pun cateva intrebari cititorilor mei:

Cati dintre voi cereti certificatul de producator in piata la tabara?
Cati dintre voi cumparati oua din piata de la tarani?
Cati dintre voi au mancat gaini din curtea bunicilor cu certificat sanitar - veterinar?
Cati dintre voi a mancat carne de vitel din curtea bunicilor cu certificat sanitar veterinar?
Cati dintre voi au mancat carne d eporc de la bunici cu certificat sanitar veterinar (inafara testului de trichinela)?
Cati dintre voi au cumparat branza din piata de la tarani fara sa ceara certificat sanitar- veterinar?
Cati dintre voi beti lapte de la tarani fara certificat sanitar veterinar?

P.S.: Aceasta postare a venit in urma unor discutii din postarea anterioara "PRODUSE BIO" :)

27 de comentarii:

  1. Sa raspund
    Eu stiu ca acel certificat trebuie tinut la vedere. Cati dintre ei il tin, asta e alta problema.
    Mai stiu, de asemenea, ca multi nu sunt producatori, ci doar samsari.
    Eu nu cumpar oua din piata, le iau de la bunicii mei sau din magazin. Am eu un pitic pe creier cu ouale tinute la anumite temperaturi. La fel si in cazul lactatelor, cu mentiunea ca lapte mai cumpar de la niste vecini care au ferma.
    Recunosc, mananc carne de porc din productia bunicilor. Ei mai cheama veterinarul la animale, pentru diverse vaccinari.

    Nu stiu daca astea sunt raspunsurile pe care le cautai.
    Sper ca te-am ajutat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt raspunsurile pe care le astept:) pentru ca si eu manaca oua de la mine din curte si nu le duc sa le fac analize:)) sau mananc carne de porc tot fara analize:)) si joia avem zi de lapte din vecini:)))

      Ștergere
    2. Am citit postarea anterioara si am inteles la ce te refereai
      Cineva chiar crede ca produsele din hipermarket sunt "fara probleme"?
      Treceti pe langa raionul cu peste si vedeti cum miroase
      Eu ma intreb ce se intampla cu carnea care se apropie de termenul de expirare...ca doar sunt comercianti, nu binefacatori. Nu cumva acele produse preparate de ei, cum ar fi chiftele si snitel, sunt facute din carne de la raft?
      Carnea care capata o anumita culoare si miros se mai si spala cu diverse substante si e ca noua
      Nici nu mai pomenesc cu ce sunt hraniti puii aia la ferme
      Nici in piete situatia nu este mai buna. Exemplu sunt ouale care sunt vandute la acele chioscuri ce stau in soare.
      O intamplare de pe vremea cand locuiam la bloc. Unul din vecinii din blocul alaturat are/avea chiosc in piata si vindea oua. Masina de la ferma nu descarca in piata, ci in spatele blocului, unde avea un cubisor metalic, fara vreo metoda de racire. Si statea chestia aia in soare toata ziua.
      Exemple gasesc o gramada.
      Prefer sa iau laptele de la vecinu', care mi-l aduce dupa ce il mulge.
      Prefer sa iau oua de la bunici, cat de des pot eu, pentru ca stiu ca sunt proaspete. La fel si cu carnea.
      Insa, daca nu se poate, atunci casc bine ochii, miros bine zona, ma uit atenta la ce si cat, pentru ca multe sunt inselatoare pe aceasta lume

      Ștergere
    3. Va spun eu...am o amica ce a lucrat la un supermarket...cand carnea expira,ii puneau in spate, in depozit sa o spele si sa o reambaleze.

      Ștergere
  2. Ma alatur voua....noi mancam oua de la Bran, de la vecinii socrilor mei, carne de miel tot de la vecinii lor, la fel si carnea de pasare...tocmai ni se pregateste un cocosel. Nu mai zic de lapte si branza...nu am intrebat de certificate pentru ca sunt o "ignoranta care vrea sa-si otraveasca familia" sau prefer gustul si calitatea. Cumpar si din magazine atunci cand e cazul, dar nu am vazut in supermarket certificate afisate pe nicaieri, deci originea si calitatea lor e la fel de necunosuta pt mine.
    Am facut ceva rau, ca nu sunt la curent cu toate stirile?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ai facut nimic rau:) dar in urma unor comentarii din postarea anterioara am vrut sa stiu parerea voastra si ma bucura ce citesc:)

      Ștergere
  3. In piața Obor, la majoritatea tarabelor certificatul e la vedere.
    Pentru mici producători nu e nevoie de certificat sanitar-veterinar (se face o notificare, din câte m-am interesat până acum)
    Este evident că cei care vând, poate că sunt producători, dar sigur vând producția altora, că nu văd cum ar putea să stea în piață și să și aibă grije de legume, animale, brânză etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In Obor nu stiu unde sunt certificatele ca eu nu le-am vazut desi merg odata pe saptamana acolo:)
      Sigur vand productia altora deoarece nu poti sa produci si sa stai in piata:) este adevarat ceea ce spuneti.

      Ștergere
    2. Sunt lipite pe tarabă, în față.

      Ștergere
    3. O sa ma uit data viitoare cand merg:-)

      Ștergere
  4. Oua mancam de la gainile noastre, carne de porc de la bunici, netestata, necertificata, carne de vita nu mancam, decat foarte rar, si atunci, luata de la cunostinte, netestata, necertificata, gaini taiem tot de la noi, carne de miel/oaie nu mancam, lapte si produse lactate luam de la vecini, sau, uneori, din hipermarket.

    Daca face referire la "crizele alimentare" de pe piata romaneasca, izbucnite subit, una dupa alta, mie-mi miroase a conspiratie. Dar oi fi eu paranoic, si poate chiar totul e contaminat la noi, cine stie :) ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie sa stii ca nu mi se pare ca este conspiratie deoarece avem prieteni care cresc gainile pentru ei cu furaj concentrat care contine numai hormoni, coccidiostatice si antibiotice, puii se fac mari in 3 luni si ei mananc cica "pui de casa":(, dau gainilor tot furaj dar pentru gaini ouatoare, acest furaj le face sa oua tot timpul si contine la fel stimulatori si hormoni. Noi am facut o experienta am dat unor gaini acest furaj, au ouat super bine si dupa ce nu le-am mai dat au devenit canibale. Oare de ce? Furajul are o concentratie de proteina nu mare ci foarte mare si atunci cand nu mai mananca ele simt nevoia de a manca proteina animala si devin canibale:(
      Si exemplele pot continua si cu certificatele sanitar veterinare:)

      Ștergere
  5. Noi am cumpărat păsări de la țară, de la necunoscuți. E drept, au fost recomandați de rude. Nema cetificat, nici prin cap nu ne-a trecut să întrebăm. Am băut lapte de la vecinii noștri, cu văcuța Marie-Jeanne. Crezi că le-am cerut certificat? Nu, dar îi cunoșteam și știam că sunt serioși. N-am nevoie de stat să-mi garanteze ce pot eu să constat. Din contră, am incomparabil mai multă încredere în ce văd eu decât în țidule emise după șmenuielile prepușilor statului. Dai șpaga și ai certificatul. Să-mi spună cineva că el chiar crede că e altfel în România vremurilor noastre!
    A! Acum 25 de ani era altceva. Când statul chiar se preocupa de cetățenii de rând. Acum e doar o marionetă în mâinile unor mafioți și puterea sa e aproape nulă.
    Am și eu o întrebare pentru amatorii de certificate: v-ați duce să cumpărați produse alimentare de țară de la un răpănos fără seamăn, dar care are meritul că e singurul din piață cu certificat sanitar-veterinar?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca ar cumpara nimeni de la taranul rapanos cu certificat, dar daca merg in piata si cumpara si vad certificatul nu mai conteaza cine vinde:-)

      Ștergere
  6. certificatele sunt pentru aia care produc in serie, nu "hand-made" :). Cel putin asa cred, asa ar fi logic. Altfel am ajunge ca in Canada si alte tari, unde e interzis sa vinzi si sa cumperi lactate direct de la producator. Pai daca eu imi asum riscul sa cumpar produse de 'serie mica', ce ii pasa statului?binele cu de-a sila devine suspect.
    eu iau oua de la o prietena care are gaini in curte.Avand in vedere ca din ele mananca si ea cu familia, nu m-am gandit sa-i pretind analize.Cred ca fiecare trebuie sa ia de la cine are incredere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa spun si eu fiecare are dreptul sa aleaga:-)

      Ștergere
  7. Tu-mi stii parerea, dar hai sa mai zic.
    De un an de zile mancam oua de la noi ( cand au chef lenesele), de la vecini sau din magazin. Lapte din vecini, branza de la un mosulica pus pe glume si sfatos, cioban de la 6 ani.
    Miel, vita nu mancam. Porc am luat de la un alt vecin care cu asta se ocupa. Super bun.
    De un an de zile fiu-meu arata intr-un mare fel : m-a ajuns in inaltime, chiar m-a depasit usor, arata si este sanatos, s-a implinit, s-a inzdravenit, are o piele curata, e rosu in obraji.
    De curand am inceput si cu gaini, de fapt cocosi, cam timid, dar am inceput. Nu se compara cu carnea de pui cumparata de la magazin.
    Toate astea fara nici un certificat de la nimeni. Sunt produse care-s facute in casa fiecaruia.
    Daca unii prefera sa vada o hartie, daca hartia aia ii face sa se simta mai bine, pot sa se duca in magazine ( eu nu am prea vazut in magazine certificate d-astea, dar las de la mine). Acolo or sa gaseasca produse care au hartii pe ele, dar au si multe E-uri si alte substante care nu se stiu/vad/simt. E alegerea fiecaruia. Piata-i mare. Sa nu mai spunem de branza care e ras-spalata si bagata la vanzare, la fel mezeluri, carne, oua care au stampila stearsa si apoi pus ceva la misto pe el sa para o parte dintr-o stampila.
    Riscuri sunt peste tot, e normal sa-ti doresti ce-i mai bun, dar sa dai dovada de atata ipocrizie...mi s-a facut sila. Sau poate ca e o carenta foarte mare in educatia alimentara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi o sa mancam de la voi clarrrrrr si vreau musai branza din aia buna, super buna:-)

      Ștergere
  8. Deci, in piata mea inca vin tarani/mici producatori, mai ales din Dambovita, ii cunosc de ani multi, nici nu mai stiu cati si cumpar de la ei lapte, branza si oua, iar din Matache am tot de multi ani pe cineva de la care iau carne de porc. Nu, nu le-am cerut niciodata certificat si nu, n-am patit nimic niciodata. Mi se pare o gluma sa n-am incredere in acesti oameni pe care ii cunosc, ii vad, cu care vorbesc, dar sa am incredere in "stat", in produsele, cu etichete cu tot, de prin supermarketuri, adica intr-o entitate despre care stiu un singur lucru foarte sigur, ca nu e de nicio incredere, in niciun fel, in nicio privinta, pe care nu o pot cunoaste, nu o vad si cu care nu pot vorbi. Sa ai incredere in niste hartii emise de tot felul de "organe si organisme" in tara asta mi se pare extrem de comic. Eu am incredere in oameni, nu in hartii. Asa vad eu lucrurile, nu-i musai sa le vada toti asa. Evident ca o sa cumpar de la Iuliana cat o sa vrea/poata sa-mi dea, evident ca as cumpara de la tine. N-am stiut de dialogul iscat de postarea ta anterioara, ca as fi prestat si acolo, nu-i nimic, o fac aici si acum. Te pup si nu va enervati, fratilor, e de ras, nu de enervat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria nu m-am enervat, am vrut sa stiu doar parerea voastra:-) Nu am vrut sa jignesc pe nimeni cu aceasta postare:-)

      Ștergere
    2. Da' cine a jignit pe cine, ca nu-mi dau seama?! Ceva enervare se "simtea" pe-aici... de altfel indreptatita...

      Ștergere
  9. Nu am cerut niciodata certificat. Ce ar putea sa certifice o foaie in cazul multor produse? Controleza cineva fiecare fir de ceapa si sta cu eprubeta la fundul gainii pentru fiecare ou? La noi (AG) am vazut afisate la tarabe in piata niste placute de identificare a vanzatorului, localitate, nume, etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunoaste ca ai luat de la noi salmonela din bibilica, rata, si gaina pe acre le-ai mancat cand ai fost la noi?:))))))))) Nu stiu cum poti sa mai intrii la porumbei in voliera fara sa tegandesti inainte ca poti sa iesi cu diverse boli si ai mai luat si pe vulpina!

      Ștergere
  10. io merg numai pe certificate valabile, netrucabile:)
    - vad cum e iubita si ingrijita vacuta lui nea costica, cum o spala pe uger (ei, mai trag si un ochi la stranepotul gabi crescut cu laptele vacutei, e trunchi, are 4 ani si-i cu bujori in obrajori). de la nea costica iau lapte.
    - branza o iau de la un sibian, inca din mileniul trecut, numai ca trebuie sa-l anunt inainte, ca-mi place mai mult una mai uscata si mai sarata care nu se prea cumpara in general si nu aduce. certificatul in cazul dat e ca fetele mele au crescut cu telemeaua lui si ever nu s-a intamplat vreo boacana.
    - oua mancam fie de la gainile noastre - cand vor ele sa oua -, fie de la un vecin care nu-si creste puii cu concentrate si antibiotice (dar iepurii ii tine continuu pe coccistop si iepuri nu cumparam de la el). wc-ul din gradina e mai jos de curtea pasarilor, fac curat si folosesc gainatul in scop de ingrasamant, asa ca salmonele si ecoli si colformi fecali nu prea au de unde.
    - porcul si vita cresc in galantar, ca alta sursa de aprovizionare n-am gasit, asa ca nexam alternativa. si acolo nu cer nici macar termen de garantie, ca stiu ca totul se poate truca.

    RăspundețiȘtergere
  11. Revin doar așa, de amorul artei. Iată cât cântărește certificatul de calitate acordat de autorităție statului (degeaba) român:

    http://verticalnews.ro/mierea-contrafacuta-a-invadat-romania-cum-recunosti-falsurile/

    Citiți și faceți ce vreți, vă cruciți ori nu, dar băgați la cap - aviz amatorilor.

    RăspundețiȘtergere
  12. Brandusa, mi-am spus parerea la postarea precedenta. Eu, aici, la Fagaras, am o problema cu pestele, de cate ori am cumparat cod sau merluciu congelat (zic de ultimii ani, ca inainte nu era asa) gasesc ca sunt stricati pestii, adica atunci cand se dezgheata se desprinde carnea de pe os si nu-i alba. Ultima data am aruncat doi pesti mari la gunoi, nici la caini nu am avut curajul sa-i dau.
    Apoi, migdalele in kaufland, desi sunt in termen de garantie, acelea fulgi, sunt rancede. Alunele de padure la fel, cate una este ranceda. Sunt din ce in ce mai furioasa si mi-e tot mai greu sa-mi procur cele necesare din acest motiv.
    Cat priveste carnea, am luat o data, demult,din lidl, carne la caserola, de porc, facuta bucati. Cand am spalat-o a iesit din spalare o zeama alba si asa mi-am explicat de ce culoarea ei era rosietica, de parca era proaspata.
    Pentru carne exista, inca, macelariile, acolo se aduc zilnic carcase proaspete, se transeaza si daca este vanzare carnea este buna, fie ca-i de porc, fie ca-i de vita.
    Carne de pui...am avut o sursa cu pui crescuti in spatiu liber, pe iarba, din Slovenia, parca, dar nu gasesc tot timpul, asa ca ultima data am luat din kaufland, era o sursa din Bacau sau Buzau, arata excelent, am spalat-o, sters-o de apa si la cuptor cu putin ulei de masline si rozmarin. Ce crezi? Dupa 20 minute in tava era plin de apa (tocmai vroiam sa adaug nitel vin) si ma miram de unde a aparut atata apa???? Asta-i treaba, la noi e din ce in ce mai rau, din pacate (la noi in Ro ).

    RăspundețiȘtergere
  13. hm, acu mai vin de-acasa ca nu pricepeam. Deci , la fel ca multi altii de pe-aici mancam ouale noastre care sunt din productie proprie. Garantat sunt sanatoase ca eu mananc cate doua la doua zile si precum vedeti mi-s sanatoasa tun. Gainile mele sunt crescute cu porumb , floarea soarelui si grau si iarba verde cat cuprinde. Lapte iau de la tanti Maria de peste drum. Vaca ei paste pe campul de langa noi cat e ziua de lunga , iarna mananca fan si ciocani de porumb ca toate vacile cumsecade de la tara. Laptele face un strat de trei degete de smantana cand il fierb iar oala de lapte o frec cu buretele de sarma spre deosebire de laptele din piata (nu vorbesc de cel certificat ca d-ala nu mai cumpar de mult) de pe la alti "tarani" (ca mai intra si vacuta noastra in pauze de vitel) , lapte care este straveziu si se simte gustul apei botezatoare. Branza , avem o babuta in piata de la care luam , cand nu e ea branza ba e acra ba nu-i branza. Never de la magazin ca aia deja e altceva - e specialitate scumpa si proasta. Branza buna daca o lasi in frigider se usuca si-i din ce in ce mai buna. Daca-i proasta incepe si se lipeste , devine iute la gust si se baloseste. Nu mai zic de miros. Vitel luam tot de la tanti Maria ca ne convine tuturor ca suntem aproape unii de altii. Peste nu luam decat daca misca de la pescari cunoscuti. Carne de porc nu mai mancam , avem puii nostri din curte.Poate doar de Craciun si miel de Paste cumparate de la tara de la cunostinte sau cunostinte d-ale cunostintelor. Miere avem de la un prieten apicultor amator care-si tine stupii intr-o padure de salcam. Mierea de la el e intotdeauna zaharisita si asta-i semnul ca nu-i contrafacuta. La piata nu ma incanta niciodata legumele si zarzavaturile prea ochioase si nici "tarancile" cu sapte ghiuluri pe degete. Dimpotriva aleg salata la fir nu la capatana ca varza , morcovi mici si cu pamant pe ei daca se poate , mere pe cat se poate viermanoase. Stiu sigur ca nu-s stropite. "Bio" - a innebunit lumea cu certificarea bio - las' ca-i bio cu certificat usturoiul chinezesc cu capatana cat ceapa si telina de import cam cat un pepene turcesc. Las' ca's cu certificare ciresele spaniole , merele poloneze , brocoli italienesc si dovlecei crescuti cu picatura izraeliana. Sa nu mai zic de rosiile grecesti "foarte dulcii" . Ha! Mai aveam ceva de zis? Cred ca nu!

    RăspundețiȘtergere