miercuri, 27 februarie 2013

Omul cu ochelari negri

        Am cerut voie de la "Urmasii dacilor" sa scriu diverse pareri despre diverse carti:)
Multumesc tatalui si bunicii mele care m-au invatat sa respect oamenii cu dizabilitati fizice, care mi-au aratat ca nu conteaza cum arati ci conteaza cine esti.
       Cartea este scrisa de Ion Blajan un scriitor fara vedere, care a stiut sa razbeasca in viata si sa se bucure de ceea ce viata i-a daruit:

    "Compatimirea maturilor era barbateasca,suna ca o sentinta fara drept de apel,in cel mai bun caz sugerand resemnare,stoicism. Ma obijnuisem sa-mi simt semenii dand din cap, sa surprind in cuvintele lor razvratirea impotriva unui destin atat de crud. Ori pe unde am umblat si oricat am cautat sa le arat ca noaptea noastra eterna nu-i tocmai atat de intunecoasa incat sa nu ne lase sa intrezarim si noi viata,sa nu dibuim calea pe care merg ei si in urma lor si noi, iar uneori chiar inaintea lor,ca in drum am intalnit ca si ei bucurii si suparari, bucuria lucrului savarsit de mainile noastre si necazurile neizbanzilor"

      Am citit cartea de mai multe ori si am invatat din ea cum sa mergi mai departe oricat de greu este.
 


20 de comentarii:

  1. Frumoase cuvinte în citatul acela. :) Și pe cât de nobilă, pe atât de înțeleaptă învățătura pe care ați desprins-o din carte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Un strigat in tacere. Tulburator si plin de semnificatii pentru cei care incearca sa inteleaga.Multumesc,O primavara minunata plina de inspiratie va doresc.

    RăspundețiȘtergere
  3. "Un bobarnac" in nasul celor ce cred ca un handicap te impiedica in aspiratii

    RăspundețiȘtergere
  4. culmea e ca tocmai ei, cei cu dizabilitati sunt mai puternici ca noi, cei care le au pe toate

    RăspundețiȘtergere
  5. Abia astept sa gasesc cartea si sa o citesc...intre timp am mai terminat una si caut pe rafturi ceva nou...se micsoreaza biblioteca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu o gasesti pot sa o imprumuti de la mine:-) Cartea de la San Michelle ar trebui sa intre pe lista daca nu a fost citita:-)

      Ștergere
    2. Am citit-o acum ceva ani...dar nu am ramas impresionata de ea pentru ca imi aduc aminte doar titlul, nu si continutul. Exista carti pe care le-am citit in adolescenta sau mai devreme si pe care le pot povesti si mai sunt cele ca aceasta, care la momentul respectiv nu m-a impresionat.

      Ștergere
  6. Întrucât nu am un e-mail corespunzător blogului, transmit pe această cale, la prima filă de martie: o primăvară minunată, cu succese în toate și zâmbete fericite. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim din suflet, asemenea si pentru Gaza si restul trupei:)

      Ștergere
  7. eu am gasit de curand filmul codin
    l-am vazut la tv cand eram ff tanara dar nu l-am prea inteles. acum l-am vazut cu alti ochi
    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=WKlHwQSJoo8
    ceva in genul asta e si zahei orbul al lui voiculescu, poetul meu preferat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zaheu Orbul este un roman de geniu, il recomand cu toata inima, merita citit si recitit

      Ștergere
  8. Nu am citit cartea recomandata de tine, insa din citatul ales se vede ca este scrisa cu mare sensibilitate. Iar daca este inspirata din experienta proprie a scriitorului, este un semn in plus ca este deosebita. Trebuie cautata si citita.

    RăspundețiȘtergere
  9. Duminica eram in parc cu catelul Bobo. Pe o banca mai ferita putin, erau 2 tineri surdomuti, care " vorbeau". La un moment dat el a inceput sa o sarute pe ea. Gestul m-a uimit , desi era ceva normal la varsta lor. Acum imi dau seama ca eu ii vedeam doar ca niste persoane care dau din maini, fara sa ma gandesc ca de fapt sunt oameni normali. Anormala eram eu !

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce durere pe un autor să nu își poată vedea opera tipărită, cu ochii lui...

    Să ai zile frumoase, Brândușa !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da asa este, dar ce bucurie sa auda ca este citita cartea de atatia oameni:)

      Multumesc Doamna Zina si dumneavoastra la fel!

      Ștergere