miercuri, 17 octombrie 2012

Rate Lesesti - Muscovy Duck!

Inainte sa ne mutam am avut un ratoi in apartament:), a stat doar cateva saptamani si apoi a fost dus la curte la bunicii sotului meu. Am ramas uimita cand dupa cateva luni bune a recunoscut vocea mea de fumatoare inraita. Piciu in ghiveci in primele zile de sedere in apartament:

Ne-am mutat cu mic si mare si am inceput sa cautam rate lesesti, in fiecare dimineata treceam pe langa o curte in care vedeam rate adulte. Intr-o zi pe la mijlocul lui mai i-am spus sotului meu sa opreasca masina sa merg sa intreb daca au boboci, zis si facut. Doamna nu mai avea, le taiase pe toate dar mi-a spus de o vecina care avea. M-am dus si am inceput sa urlu pe la poarta, intr-un final a iesit tanti care a ramas uimita sa vada pe cineva cautand boboci.  Si asa ne-am facut cu 6 bobocei de leseasca care au ajuns acasa intr-un prosop(nu aveam cutie la noi).
Au crescut frumos :

Au aparut probleme , 2 rate stateau mai mult jos si nu mai vroiau sa umble iar cand o faceau aveau dureri, am sacrificat una si am gasit in pipota numai cuie(mostenire de la vechii proprietari) unele strapunsesera pipota. In anul urmator  am aflat ca Martin(ratoiul alb) este steril, am dat o fuga la sursa de rate lesesti si am cumparat o closca cu 8 ratuste.A fost o mama rata exemplara, din pacate a fost mancata de un caine care a sarit gardul. Unii dintre bobocii de anul trecut:
In primavara ne-am gandit sa cumparam tot de la sursa dar am renuntat, am primit cadou 2 rate si un ratoi de la un prieten care au clocit si au scos boboci. Din pacate un motan al vecinilor ne-a decimat aproape toti bobocii doar cativa ratoi  au ajuns la maturitate(in total vreo'12 au fost mancati de motan).
Ratoiul nostru: (celalalt din plan secund este primit)


Ratoiul alb si fratii mai mici:
Doamnele, binenteles Cocuta-rata romaneasca este cea mai doamna dintre toate:
Si o pereche care are o saptamana la noi:
P.S. Cocuta este cea mai batrana dintre toate palmipedele de la noi si este o rasfatata.

8 comentarii:

  1. Cocuta este si cea mai frumoasa dintre ele, asa cum sageata e cea mai frumoasa gaina. :p

    RăspundețiȘtergere
  2. Cri-mi-na-la prima poza!
    Sunt splendide, toate!
    Poza 4, cu cadita, e stranie pt mine - ceva din lumina, din atmosfera, nu stiu, imi este familiar intr-un grad prea mare...nu-mi dau seama, poate am vazut - trait - ceva asemanator in copilarie...foarte bizar.

    RăspundețiȘtergere
  3. Brandusa, dar unde este Goguta ?!
    Pe ea nu o vad nicaieri...:) Ea ce fel de rata este ? Sa vina pe scena!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este Muscovy duck Goguta! Rata leseasca nebuna si distrugatoare:))

      Ștergere
  4. Sunt foarte frumoase va felicit.Si eu am 8 boboci de rata leseasca 2rotoi lesesti si o rata adulta.Prima data rata mia scos 13 bobocei minunati dar din cauza undei furtuni miau murit 4 boboci iar pe 9 iam salvat.Acum sunt foarte fericiti alaturi de mama lor sunt acoperiti tot corpul de pene si nu mai e mult pana vor avea si ei propi lor boboci!






    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa va traiasca si sa va bucurati de ele mult timp de acum incolo! Sunt destepte si interactioneaza foarte bine cu omul:))

      Ștergere
  5. Sunt superbe, in fiecare stadiu al dezvoltarii acestora!
    Aceste pasari m-au captat si incerc sa le inteleg in fiecare zi petrecuta printre ele.
    Pozele, descrierile d-voastra si tot ce investiti in aceasta pasiune le fac parca mai frumoase, mai aproape de noi, mai 'iubibile'!
    Felicitari asadar d-voastra si sotului pentru aceasta mare pasiune!

    Cu stima si admiratie, Bogdan
    http://bporumbeitippler.sunphoto.ro/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de vizita!
      Sunt inteligente, frumoase, enigmatice,bataioase sunt speciale, eu asa le percep:)
      Ar trebui sa faceti imprinting pe un boboc sa vedeti atunci distractie si nebunie!

      Ștergere